Beste lezers,
Ik heb een probleem met mijn V70R AWD. 1998 B5234T6
Soms wil de motor niet aanslaan. Hij start dus wel, ontsteekt heel even en slaat dan direct weer af (hij loopt zogezegd een halve seconde)
Doorstarten heeft geen zin. De startprocedure herhalen wel, na variabel aantal startpogingen slaat hij wel aan. (5 tot 25 keer, duurde 'n keer 15 minuten...)
Ik heb ondertussen uitgevonden dat de benzine injectoren niet aangestuurd worden als het probleem zich voor doet (LEDje op de bedrading erbij en dan even doorstarten). De ontsteking doet het wel. En via het ventiel op de brandstofrail merk dat er brandstofdruk is.
Als ie eenmaal loopt is er geen probleem meer, slaat dus ook nooit zomaar af.
Wat is hier aan de hand??
Weet iemand hoe de startonderbreker werkt? Ik zou denken dat die de startmotor (ook) blokkeert.
Wat doet de krukassensor, als deze niet censeert gaat in ieder geval de brandstofpomp na enkele seconden uit, maar wat doet ie nog meer?
Weet iemand of en hoe ik op LPG zou kunnen starten? Dat zou nog een work-around kunnen zijn.
Vialle LPI oude generatie G3
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Even (laten) uitlezen.Bij mijn auto was het de nokkenaspositiesensor.
Ferry
Kans is groot dat de antenne ring niet goed is.
Bekend verschijnsel: rode brandstofrelais 103. Zit in de zekeringenkast onder het deksel. 4 torx schroeven losdraaien, deksel eraf nemen, relais wisselen en hij loopt weer. Je zult zien dat telkens als je dit relais eruit trekt en terug stopt de motor kort aanslaat en daarna niet meer start tot het relais er weer uit is geweest.
Ha Ruud,
Ik weet dat het relais bekend staat, maar dit relais regelt (naar mijn kennis) de aansturing van de brandstofpomp en de paar seconden naloop ervan.
Ik heb het geprobeerd, relais er uit enz, maar hij slaat elke keer aan en blijft lopen, wel steeds beroerder omdat de benzinedruk daalt. De injectoren blijven ook gewoon aangestuurd, dus hier zit het niet.
Los hiervan heb ik net de ABS module doorgesoldeerd. Had ABS en TRACKS storing. Af en toe, steeds vaker, jankend geluid bij de hoofdremcilinder en daarna de lampjes aan.
Sinds die actie heb ik het aanslaan probleem niet meer gehad (ABS storing ook niet meer). Erg vreemd.
Ben natuurlijk ook met het brandstofrelais bezig geweest. (contactpunten zien er goed uit van binnen)
Helaas heeft deze Volvo ook iets tegen uitlezen; geen storingen in het geheugen, niet van de antennering of iets dergelijks, ook niet van de ABS (voordat ik ging solderen) terwijl de lampjes op het dashboard branden.
Ik ga het maar even aanzien
ABS module komt inderdaad ook vaak voor. Zie alleen het verband tussen het afslaan en de ABS niet. Fijn dat het probleem er niet meer is.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar