Na jaren Maxima me laten overhalen eens een Europese auto 2de hands aan te schaffen.
Ondanks leeftijd prima bak echter koelvloeistof verbruik loopt zoawat gelijk aan brandstof.
Blijkt het blok aan de buitenkant koelvloeistof te lekken. Navraag leert, tja speciale versie AL blokken die rotten nog wel eens.
Jammer en pech zeggen ze bij een grote garage in Eindhoven.
Wie heeft daar ook ervaring mee.
Loont het de moeite naar een ander blok te zoeken en te wisselen?
Of toch maar weer een Japanner gaan rijden.
Wat een afknapper dat een wagen van >FL 100.000 het minder lang uithoud dan een verwarmingsketel waarvan men zegt dat je mag verwachten dat die zo'n 15 jaar mee moeten kunnen.
Kan de car overrigens weer terug geven en koop ongedaan maken maar het blijft jammer. Rijdt fantasties.
Wie heeft een zinvol advies?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Koop ongedaan maken en lekker een andere zoeken van hetzelfde type.
Kijk maar eens op www.autotrader.nl
Een ander blok erin en al het gesleutel kost een hoop tijd en geld.
mvg,
Hans.
Hans bedankt maar je advies is, zoek het zelfde type
Blijkbaar is er een hele batch 960 6 cilinder AL blokken die het zelfde probleem kunnen hebben, Aluminium rot.
Van zo'n merk verwacht je dat niet. Mijn vertrouwen is er in ieder geval door beschaamd.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 960 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar