Deze auto heeft zo af en toe last van een plotselinge lege accu. Accu en laadspanning zijn oke. Het kan zo na 1 nacht gebeurd zijn. Opvallend was dat er op contact, op 1 na, geen controlelampjes brandden.
Contactslot?
Wellicht heeft iemand nog 'n idee?
Gr.
Geplaatst door Averdonk (0) PRO , lid sinds 21 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 960? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 960 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 Reacties
Wauter (0) PRO, 17 jaar geleden
Blijft er niet stiekum een lampje branden? Ik denk aan achterklep of dashboard, die zie je niet namelijk.
Wel de auto op lekstroom gecontroleerd?
Averdonk (0) PRO, 17 jaar geleden
Nee, geen lampjes die aan blijven. Voor de zekerheid nog even in de koffer gaan liggen, enz. Inmiddels hebben we de startschakelaar vervangen. Kijken wat dat oplevert.
Bedankt voor de reactie.
Gr.
Wauter (0) PRO, 17 jaar geleden
Zet eens een ampere meter tussen pluspool en accu. Geeft deze een uitslag, gewoon een voor een de zekering eruit!
sytze (0) PRO, 17 jaar geleden
Misschien dat er een kapotte cel in de accu zit, maar waarschijnlijk een massakabel verrot. Dat komt heel vaak voor bij deze Volvo's! Kijk maar es even goed rechts voorin! Accu is dan welliswaar goed maar het vermogen komt er niet door. Kratje bier voor het laatste!
Sytze
Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden
Het gaat goed met de kratjes bier, alleen de temperatuur werkt niet mee voor een herhalings barbeknoei :D
Averdonk (0) PRO, 17 jaar geleden
Voorlopig nog geen bier, Sytze. Er zit al een extra massaverbinding tussen motor en accu. Dit zijn van die problemen waar je je soms suf naar zoekt en met toeval achter komt. Het moet iets zijn wat veel stroom nodig heeft omdat het in 1 nacht over en sluiten is. Ook al zitten denken aan het relais van de achterruitverwarming dat wellicht soms blijft hangen ........?
Wauter (0) PRO, 17 jaar geleden
dahsboardkastje...
sytze (0) PRO, 17 jaar geleden
Wil je toch nog eens kijken naar de kabels die vanaf de accupolen komen? En dan niet alleen de massa maar ook de plus. Meet eens tussen plus pool en startmotor of je misschien een flink spanningsverschil hebt, tijdens starten? Heb het al meerdere keren meegemaakt bij een 960! En dat geeft exact hetzelfde beeld, tenminste als de accu niet echt leeg is.
hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden
Misschien ook al gedacht aan de dyodes in de dynamo ??????
Groeten Marcel
Hans4037 (0) PRO, 17 jaar geleden
Ik zit ook aan een kapotte diode te denken. Waarom de ene keer wel een lege accu en de andere keer niet,waarschijnlijk door de stand van hoe de rotor staat,dus als er een stroom kan lopen is de accu leeg.
Hans
Petje57 (0) PRO, 17 jaar geleden
Wellicht iets om de volgende keer naar te kijken.
Gr.
sytze (0) PRO, 17 jaar geleden
Hmmmm, is petje averdonk???
jhl (0) PRO, 17 jaar geleden
Demonteer die alternator toch eens en laat hem uittesten. Heb dit reeds tweemaal meegemaakt met een Rover en een Chrysler. Telkens de alternator defekt, niettegenstaande de laatstroom ok was.
Suc6
Jan
Paulus8636 (0) PRO, 17 jaar geleden
Hallo Jan,
Even interesse? Heb je dan toevallig ook de scoop eraan gehangen?
Gr.
Paul