Volvo S60: Motormanagement melding,motor gaat niet in noodloop(brandstof pr

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.4 D5

Afgelopen week begon motor iets te stotteren tijdens rit (120 km / uur) over ongeveer 100 meter.
Daarna kwam kort een melding, `motormanagement service dringend vereist` melding verdween direct en motor viel af.
Ik had begrepen dat in de meeste gevallen de motor in `noodloop` gaat.
In dit geval niet dus.
Door kennis uit laten lezen welke de fout van de commonrail aangaf (weet foutcode even niet)
Wat nu? verstuivers testen? Pomp testen? Hoe?
Gaarne suggesties en/of aanwijzingen.

hans61

Geplaatst door hans61 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo S60? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Highway (140) PRO, 16 jaar geleden

brandstoffilter? of verstuivers te veel retour

hans61 (0), 16 jaar geleden

Zal het brandstoffilter inderdaad als eerste vervangen.

Hoe kan ik het teveel retour van de verstuivers meten?

Is de brandstofpomp zelfaanzuigend of zit er een brandstof opvoerpompje gemonteerd?

Highway (140) PRO, 16 jaar geleden

brandstoffilter vervangen en dan de auto een minuut op contact zetten. soms is het wat langer . wel de sleutel er even helemaal uit halen in verband met startblokkering.

Retour meten op de retouraansluiting de dealers hebben daar speciaal gereedschap voor.

hans61 (0), 16 jaar geleden

Brandstoffilter vervangen, er zat lichte bezinkingsvervuiling na het uit laten lekken van het filter.
Er komt met starten (motor slaat sowieso niet aan) geen brandstof retour.
De conclusie is dat de brandstofopvoerpomp defect is.
De (schotten ????)pomp laat een kort krakend geluid horen wanneer spanning op contacten komt.
Mondelinge navraag leert dat de pomp niet vaak stuk gaat, klopt dit???
Hoop dat het euvel geheel is opgelost na vervanging.

Volvo-Specialist (0) PRO, 16 jaar geleden

De tankpompen gaan wel meer kapot, maar inderdaad niet zo vaak.

Het verschijnsellen zijn dan meestal:
Stilvallen bij een tank die nog +/- 1/4 vol is,
En na vervangen van het brandstoffilter kan die dan niet meer ontlucht worden !!

hans61 (0), 16 jaar geleden

Ik begrijp je antwoord niet volledig.
Bedoel je te zeggen dat bij stilvallen met een tankinhoud van -/+ 1/4 van het volume, dan de pomp niet echt stuk hoeft te zijn??

Kan de pomp niet meer ontlucht worden na het vervangen van het brandstoffilter?? Wat is dan de oplossing om deze toch betrouwbaar te krijgen?

In dit geval was de tank inderdaad zeker meer dan de helft leeg.
Brandstoffilter is laatste 50000 km niet vervangen maar dat is nu als eerste wel vervangen.

Kun je misschien tips geven waarop gelet moet worden met ontluchten??

bormie (0) PRO, 16 jaar geleden

foutcode?
anders word het gissen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S60 of stel zelf een nieuwe vraag.