Bij stationair draaien van de motor maakt de multiriem piepende en krakende geluiden.Dit wordt iedere dag erger! Spanrol, steunlager en distributieriem is vervangen.Bij draaien van stuur is stuurpomp erg lawaaierig. Is nu stuurpomp kapot of zijn de poelies versleten ???Multiriem heeft een rare speling en het lijkt dat hij niet regelmatig draait.Waardoor komt dit en wat moet ik nakijken ??
Auto heeft 218000km gelopen.
Mvg Adamina
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bij mijn V70 had ik dezelfde klachten/kwalen en bleek uiteindelijk een variabele poelie van de dynamo de boosdoener. In die poelie zit a.h.w. een " schokbrekertje" op klappen op te vangen. OIk weet niet of er op de S60 ook zo' n ding zit maar zou er maar eens kijken.
vr.gr. ilook2
[quote=ilook2]Bij mijn V70 had ik dezelfde klachten/kwalen en bleek uiteindelijk een variabele poelie van de dynamo de boosdoener. In die poelie zit a.h.w. een " schokbrekertje" op klappen op te vangen. OIk weet niet of er op de S60 ook zo' n ding zit maar zou er maar eens kijken.
vr.gr. ilook2[/quote]
Klopt, helemaal op de dynamo zit een vrijlooppoelie en deze gaan wel eens stuk.
Bedankt voor jullie reactie! De poelie bij de dynamo is net vervangen en de poelie naast de spanrol is ook net vervangen. De monteur heeft een vermoeden dat de stuurbekrachtigingpomp dat die piept en kraakt zolang hij niet warm gedraaid is. Dus als de motor vele kilometers gelopen heeft hoor je bijna niets meer. Bij het draaien van het stuur tot helemaal rechts of links dan hoor je een brommend geluid. Er wordt geen olie verbruikt in de stuurbekrachtiging. Wat kan ik nog meer nakijken bij die multiriem-leidingen?
16 jaar
Zit er wel voldoende olie in de stuurbekrachtingsreservouir?
Als je het dopje er af haalt kun je ook een pijpje zien zitten dit kan ook afgebroken zijn.
De spanner van de multiriem is ook vervangen?
Er zit wel voldoende olie in de stuurbekrachtigingsreservoir. De spanner van de multiriem is vervangen. U had het over de poelie die dit probleem zou kunnen veroorzaken, maar mij is het niet duidelijk precies welke poelie dit is. Spanrol en steunrol zijn net vervangen. Maar de poelies niet. De automonteur heeft gecontroleerd op speling, maar dit is niet het geval.
16 jaar
[quote=Adamina]Bedankt voor jullie reactie! De poelie bij de dynamo is net vervangen en de poelie naast de spanrol is ook net vervangen.[/quote]
Nu vraag je welke we bedoelen?
De peolie die op de dynamo zit. Daar zit een vrijloop in nat als bij een wielrenfiets.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S60 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar