auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo V40: motortemperatuur

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: B4204T3, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 120

Hallo,
Ik heb al even gespeurd op dit forum naar mijn probleem. Nu staat hij er wel bij alleen de oplossing niet.

De auto gaat ineens hoger in toeren lopen (ongeveer 2500/3000) en op het moment dat dat gebeurd valt het me op dat de temperatuur meter van het midden naar rood gaat en dan naar helemaal lage temperatuur gaat en dan weer naar de normale temperatuur. Alles binnen 5 sec.

Het mill lampje brand altijd sinds die tijd. (2 maanden nu) als ik het fout geheugen uitlees en wis komt meteen de hoge temperatuur foutcode weer terug terwijl de meter de goede temperatuur aangeeft. Zou dit in de zender zitten of in iets anders?

Geplaatst door

volvo86 (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kan zijn dat de sensor 2 aansluitingen heeft, 1voor het dashboard en 1 voor de Ecu. Even bij uitlezen kijken naar de waardes.

Mvg diagnoseoplocatie.nl

Hallo, bedankt voor de reactie.
De zender heeft maar 2 pootjes.
1=5 volt
2= signaal.
Bedrading naar de ecm doorgemeten deze is goed. De weerstand over de zender is als de motor afgekoeld is 780 ohm. Lijkt me erg veel. Ga toch maar even een zender bestellen.

volvo86 0

8 jaar

Dat kan niet kloppen, een temperatuur sensor heeft 2 draden, 1 massa en 1 signaal. Als je gemeten hebt met losse stekker is er inderdaad 1 draad 5volt de ander massa.
De 5volt is ook het signaal draad namelijk (2 weerstanden in serie)
780 ohm is niet heel gek trouwens. Maar waarschijnlijk heb je last van een 'soms' falende sensor en kan je dat niet zo meten.

Mvg diagnoseoplocatie.nl

Excuus voor de late reactie er kwam even wat anders tussendoor.

@diagnoseoplocatie.nl: ja ik bedoelde dat ik ook op de stekker had gemeten en daarna vanaf de motor box de weerstand over de sensor gemeten (dus daarmee ook de bedrading gecontroleerd).

Ik heb nu toch maar een nieuw zender gemonteerd. De storing is er nu 2 dagen uit dus ik ben benieuwd of hij ook daadwerkelijk weg blijft. We zullen het zien.

Bedankt voor je hulp in ieder geval.

volvo86 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.