Hallo
De tempratuur van de motor loopt bij belasting (normaal rijden) op tot het motor mangement de auto uit zet. Het rare is dat dit bij stationair lopen niet gebeurd. Koelvloeistof genoeg, geen lekkage ventilator doet het gewoon, verwarming geeft ook geen warme lucht. Weet iemand een oplossing
Mvgr Erwin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Er is een onderdeel wat voor de koeling zorgt, nl de radiateur. Maar de waterpomp moet er voor zorgen dat het warme water daar terecht kan komen. De schoep op de waterpomp kan doorslippen.. Ook een te losse v. riem kan die slip veroorzaken.. Of de radiateur zit verstopt? Of er zitten bladeren voor de radiateur zodat er te weinig koude lucht door heen kan.. Het probleem is dat het lastig is om te weten of de schoep doordraait op de as rn of de radiateur inwendig verstopt is.. Controleer eerst de andere zaken zoals v riem en buitenkant radiateur. Als dat in orde is meldt je dan weer..
Hallo Cor
Ik ga het morgen meteen controleren en laat wat van me horen.
Gr Erwin
13 jaar
waterpomp wordt aangedreven door de distr. riem. zou kijken of de koelvloeistof wordt rondgepompt in het expansie vat.
Dus V snaar uitsluiten. de pomp zal stationair wel werken. Maar als de schoep op de as begint te slippen merk je dat niet zo eenvoudig.
Hallo
Inmiddels is het probleem opgelost, waterpomp met kunststof schoepen kapot. De schoepen waren afgebroken.
Dank je voor de oplossingen
13 jaar
Deze hebben toch origineel metalen schoepen!
Systeem goed spoelen.
Anders is de nieuwe pomp ook zo kapot door de oude brokstukken.
Waarschijnlijk imitatie ingezeten.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar