na het kapot lopen van een big-end lager in een volvo s80 D5 van ons bedrijf,hebben wij het moterblok in zijn geheel(blok+kop)vervangen.
een aantal sensoren zijn overgezet,de injectoren zijn getest bij een bosch test center en na montage ook gecontroleerd op retour opbrengst.
het vliegwiel is blijven zitten van het nieuwe blok(komt uit een S60) allebei hand geschakeld uiteraard.
als ik de moter start met behulp van een beetje remmenreiniger loopt hij fantastisch,vol en deel last.ook stationair geen problemen.
het probleem zit hem dus in t starten(rail-druk ligt rond de 300 tijdens het starten waar 220 vereist is dus dat zit goed)
wel kreeg ik tijdens het uitlezen van de auto tijdens starten een verkeerd(schoot tussen 0 en 2000 toeren)motor-toerental-signaal,dus ook maar even de sensor die van het vliegwiel zijn signaal haalt overgezet van de oude op het nieuwe blok.
ik ga vanmiddag weer mijn (inmiddels)vrienden van de bosche dealer opzoeken om verder te zoeken.
heeft iemand nog ideeën of ervaringen die mij van pas zouden kunnen komen??
BVD frank samson
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Brandstofpomp even overzetten van het andere blok (is +/- 15 minuten werk)
Hoeveel cc lekte de retour van de injectoren per minuut ??
En hoe heb je dit gecontroleerd ??
het probleem is inmiddels verholpen.
het probleem zat em in de bdp senor op het vliegwiel,de krans was blijkbaar vies.ik heb de sensor eruit gehaald en het blokje waarmee hij vast zit,en heb toen terwijl iemand anders aan t starten was er een bus remmenreiniger op leeg gespoten en toen effe met de luchtslang er achteraan geblazen.
toen was alle ellende voorbij.......
dank voor uw reactie
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S80 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar