Volvo S80: aankoop S80 op lpg

Bouwjaar: 2000, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.4

Hallo ik ben van plan een volvo S80 2.4 op lpg te kopen, waar moet ik op letten .
kunnen de motoren goed tegen lpg (klepzittingen), of moet de cilinderkop er af vanaf 150.000 km.
Zit er veel verschil tussen de 140 en de 170 pk op lpg, of kan ik beter een 2.5 tdi kopen.
ik heb een zware caravan(1400 kilo) dus vandaar.
het bouwjaar moet ongeveer rond te 2000 liggen.
mijn voorkeur gaat uit naar lpg ik rijdt al 20 jaar op gas zonder veel problemen.
groeten bert

bert1122

Geplaatst door bert1122 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo S80? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Santa (0), 17 jaar geleden

Hmmm, IK zou voor de D5 dieselmotor gaan........

bert1122 (0), 17 jaar geleden

hallo een D5 is te duur ik zit wel te denken aan een 2.5 tdi met de audi motor .
wie weet meer van deze auto.

P Beest (0), 17 jaar geleden

Hallo. Die 2.5tdi motor is een motor met toch wel vaker problemen (distributieriemen die breken en zwaar roeten e.d.). Ook lopen ze luidruchtig. Zou ik zeker niet voor kiezen.
Als je regelmatig rijdt met een relatief zware belasting zou ik niet voor LPG gaan.
De motoren kunnen er op zich wel behoorlijk goed tegen. Koppen blijven (afhankelijk van gebruik) goed.
Verschil 140 met 170 pk is gering in de praktijk.

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=P Beest]Hallo. Die 2.5tdi motor is een motor met toch wel vaker problemen (distributieriemen die breken en zwaar roeten e.d.). Ook lopen ze luidruchtig. Zou ik zeker niet voor kiezen.
Als je regelmatig rijdt met een relatief zware belasting zou ik niet voor LPG gaan.
De motoren kunnen er op zich wel behoorlijk goed tegen. Koppen blijven (afhankelijk van gebruik) goed.
Verschil 140 met 170 pk is gering in de praktijk.[/quote]
hmmmm.. distributieriemen die zomaar spontaan breken? @BEEST. distributieriemen die sprongen na achterstallig onderhoud klink mij beter in de oren! en dat is ook vaak het geval.

ach, het is ook maar net wat een mens opvangt.. dit soort info komt van horen zeggen.. daar kan de auteur niks mee.

paul,

Santa (0), 17 jaar geleden

Bert, je zegt ZELF al dat je een zware caravan moet trekken. Ga eens rijden met zo'n diesel en verbaas je over het heerlijke KOPPEL! Probeer dan eens zo'n benzineversie uit.... Vergelijk de koppels t.o.v. de toerentallen.....
PK's zeggen niet zoveel, het KOPPEL des te meer....
Spontaan knappende distri-riemen BINNEN de voorgeschreven vervangingstermijn bij VAG motoren?
Doe eens een zoekslag op Problemcar. Je zult er NIET veel tegenkomen.
OVERMATIG roeten? TDI's roeten altijd wat bij plotseling volgas geven. Dat doen b.v. de BMW's ook niet anders.
Indien dit roeten excessief wordt is het 9 van de 10 keer de EGR-klep die blijft hangen. Nou, da's niet zo duur om dat voor altijd te verhelpen...... Kun je hier ook op Problemcar topics genoeg over vinden.
Maar Beest raad je de aanschaf van een TDI motor af EN raad je OOK de LPG motor af.....
Nou, daar heb je wat aan! Indien iemands voorkeur uitgaat naar LPG (of diesel) zal dat MIJNINZIENS toch iets te maken hebben met het te verwachten aantal te rijden kilometers per jaar...?? Dan zou IK juist een benzineversie afraden. IK zou gaan voor de 2.5 diesel vanwege zijn heerlijke motorloop t.a.v. het koppel. Luidruchtig? Dieselmotor vergelijken met benzinemotor is de bekende appels en peren vergelijkingstest..??

primera p11 (0), 17 jaar geleden

Als je meer dan 30.000km per jaar gaat rijden zou ik gaan dieselen, als je tussen de 20.000 en 30.000 km zit zou ik gas gaan rijden.

bert1122 (0), 17 jaar geleden

bedankt voor de tips ik denk dat ik ook voor de diesel ga.
de 170 pk versie op lpg is ook heel moeilijk te vinden.

Riel (0) PRO, 17 jaar geleden

Rij zelf een safrane 2.5 op lpg met de 350.000 achter de kiezen, en deze krijgt het niet gemakkelijk (trekhaak en duitse snelweg, woon in DL).

Niet kapot te krijgen, compleet storingsloos alleen wat royaal in t gebruik (1:7 als ik wat doortuf).

Maar ik ben dan ook geen voorstander van diesels, helaas.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S80 of stel zelf een nieuwe vraag.