Volvo Amazon 1967: niet starten

Bouwjaar: 1967, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: aq105, Motorinhoud (cc): 2000

Volvo Penta B20 AQ105 motor wil niet aan slaan
onsteking:nieuwe kontaktpuntjes,condensator,
bougies,bobine.
bij BDP staat rotor naar 1e cylinder
bougies vonkt.
kan t toch zijn dat de ontsteking niet op tijd staat?
heb de carburateur gereinigd (Stromberg)
membraam ok.
er komt benzine in vlotterkamer.
de motor heeft goed gelopen.

hoop op de gouden tips!

Geplaatst door

shajisha1960 (315)

al 4 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

probeer er eens met remmenreiniger in te spuiten of gooi een klein beetje benzine in de inlaat en kijken of hij dan wel aan wil slaan dan weet je of het een ontsteking of benzine kwestie is

hallo
had al geprobeerd met remreiniger geen succes

Kabels op verdeler kap in de goede volgorde? Meestal 1-3-4-2. In bdp moet de rotor naar cilinder 1 of 4 wijzen, afhankelijk van hoe de nokkenas staat.

MDZNL 60

1 maand

Ontsteking is niet uit uit het blok geweest ?
Contactpunten op 0.4mm afstellen als deze op de nok staat.
Bougie van eerste cilinder er uit halen zuiger in bdp dan moet de rotor naar de kerf in de rand van de ontsteking wijzen , 1e cilinder , volg de kabel zodat dit ook daadwerkelijk goed zit .dan 3 dan 4 en dan 2
Zet de motor op de voorgeschreven voorontsteking en draai de ontsteking tot dat je contactpunten breken kun je met proeflampje controleren , zet de ontsteking op dat punt vast , zit je redelijk goed qua ontsteking.

kaleido 1 5920
badge vip badge

1 maand

hallo
nee de ontsteking is niet uit t blok geweest.
ik lees verschillende voor onstekingen van 10 tot 22 gr.
als de kontakten breken moet t lampje dan uit gaan? is dat dan t juiste punt om de verdeler vast te zetten?of moet deze juist aan gaan?
Ik heb gekeken naar de carburateur de kolf daar in gaat wat stroef heen en weer als ik het kapje vast schroef deze veert dan niet helemaal terug naar beneden.
moet dit even nazien.
maar als de carburateur niet optimaal werkt zou de motor toch enigzins aan moeten slaan?
want hij krijgt brandstof. heb bougie 2-4 gecheckt deze zijn nat van benzine maar niet cylinder 1 deze ziet er droog uit.
iig bedankt voor de eerste tips.

als de kerf op verdeler niet in lijn ligt met rotor dan draai ik de verdeler zodat deze in lijn komt toch?
dan zet ik de verdeler weer vast,dan motor op juiste juiste voorontsteking draaien bijv. 10gr.dan verdeler weer draaien tot lampje net aan gaat?of uitgaat? dan verdeler weer vast zetten.

pak de verdelerkap eraf kontakt aan dan met een klein schroevendraaiertje de punten open en dicht doen dan moet er een vonkje vanafspringen en als je de bobine kabel uit de verdelerkap haalt en tegen het blok legt moet een een krachtige vonk trekken,zijn je punten wel schoon als je met een vettige voelermaat er tussen gaat zitten werken ze niet even met een voelermaat met een doekje erover tussendoor wrijven

ok zal dit vanavond dubbel checken en uitvoeren
dank u

hallo
heb de onsteking op nieuw afgesteld:
10gr. vooronsteking.
volgens specificaties met stroboskooplamp 22-24 gr. bij 2000 RPM (maar dit werkte niet)
punten op 0,4 mm.
carburateur afgesteld volgens beschrijving (Zenith Stromberg CD150)
bougies zien er nu schoon uit.
hij loopt nagenoeg stationair (nog niet goed uitgeprobeerd)
het bleek ook dat het schroefje van het kontaktpuntje dol was gedraaid dus hij niet goed vastgedraaid worden.
heb deze opnieuw getapt zit nu dus goed vast.
verder is t starten en lopen ik hoop dat ie t goed blijft doen.
het was me wel een geduld zaak moe tik zeggen ...maar geduld is een schone zaak...
wij zullen zien ik kom er weer op terug hoe t verder gaat met de motor.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo Amazon of stel zelf een nieuwe vraag.