Volvo V40: olie verbruik is hoog maar lekt niet rookt niet of wat dan ook

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 (B4184S2)

Ik heb al sinds een tijdje een probleem dat mijn volvo erg veel olie verbruikt ondanks dat hij nergens lekt en niet rookt.
Hij start gewoon wordt niet te warm kortom hij doet wat hij moet doen.
Benzine verbruik ook normaal.
Motor zo schoon als dat hij net uit de fabriek komt.
Ik heb zels nog even gedacht aan een lekke koppakking maar daar zijn geen teken van te vinden.
Ik heb hem gisteren weer gepeild en moest er weer 1,5 liter ingooien na 3.586 km en zag ook dat mijn koelvloeistofpeil erg laag was.
Ik heb nooit bij deze volvo vloeistoffen moeten bij vullen en vindt dit erg vreemd zelfs niet na 30.000 km.
de volvo krijgt gewoon na elke 20.000 km zijn beurt bij de dealer.
De problemen zijn volgens mij vorig jaar begonnen toen heb ik een probleem gehad met een ontplofte bobine.
Ik heb dit laten maken niks aan het handje.
Nu ga ik enkele weken later voor de beurt naar de dealer en laat de distrubutieriem enz vervangen want hij was toe aan zijn 150.000 km beurt.
En hierna is alles begonnen kan hier het probleem liggen ??
De volvo is binnenkort weer aan de beurt voor een beurt is het misschien wijs om hem helemaal te laten uitlezen ??
Wie kan mij zeggen waar ik nog zoeken kan om dit probleem te vinden ??
Ik hoor graag van jullie.

volvomuis

Geplaatst door volvomuis (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

cornhollio (0) PRO, 13 jaar geleden

het is vrij logisch als je moet bijvullen raakt hij het ergens kwijt en komt het er niet aan de buitenkant uit dan moet hij wel inwendig lekken.
hoevaak heb je bij moeten vullen na de beurt

Taunusatmocossie (0), 13 jaar geleden

Kijk eens naar de afdichtringen bij de nokkenassen of hij daar niet lekt, ik weet dat bij de seal aan de uitlaatkant dacht ik in de computer van de volvo het verkeerde nummer in de pc staat, als ze die seal erin hebben gezet dan lekt hij daar gegarandeerd, want die seals zijn allebei verschillend voor de nokkenassen.

volvoxc90 (0) PRO, 13 jaar geleden

Er zijn ook gevallen bekend van problemen met zuigerveren.

volvomuis (0), 13 jaar geleden

Hallo,

bedankt voor het mee denken maar dit is het allemaal niet.
Ik heb hem inwendig laten nakijken (endoscoop) bij een moter reviesie bedrijf.
nu blijkt de 3e cilinderwand zo glad als een spiegel te zijn en er hecht dus geen olie meer aan de cilinder wand en verbrand deze dus.
Andere 3 cilinders vertonen ook slijtage alleen niet zoveel.
De volvo heeft afgelopen jaar een probleem met een kappote bobine gehad en daardoor is de bougie kapot gegaan en waarschijnlijk heeft het porselijn als een soort schuurmiddel gewerkt. (porselein verbrandt niet)
Ik had het blok wel meteen ernaar laten controlleren en er is ook rommel verwijderd.
En de reparatie kosten zijn niet leuk (1500,- ex btw)

bormie (0) PRO, 13 jaar geleden

toevallig niet de peilstok vervangen bij de bewuste beurt?

volvomuis (0), 13 jaar geleden

Mag ik vragen wat de peilstok hier mee te maken heeft ??

bormie (0) PRO, 13 jaar geleden

oude pijlstok afgebroken bij de bewuste beurt,en deze vervangen door een te korte pijlstok.
Ik heb dat namelijk al eerder gehad met volvo,s.
je kunt het ook zien door de juiste hoeveelheid olie in de motor te vullen,en dan je olie peilen.
dan moet het peil op max staan

volvomuis (0), 13 jaar geleden

Ik weet dat de oude en dus orginele pijlstok erin zit dus dat is het niet.
Als ik olie bijvul en hij staat goed en na ongeveer 3500 km is het minder dan ligt het niet aan depijlstok.
Zie ook mijn verhaal hierboven van de cilderwand.
Maar bedankt voor het mee denken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.