ik heb hier een v70 2.4 staan. de oliekeerring is ongeveer 2 maand geleden vervangen en 2 weken geleden opnieuw. de afdichtende kant op de krukas was naar buiten gekomen en de veer in de keerring lag erachter. ik dacht dat het door een verkeerde montage kwam. heb dus 2 weken geleden weer een nieuwe keerring gemonteerd maar hetzelfde probleem is weer terug en de afdichtende kant van de keerring is weer naar buiten gekomen. kan dit zijn doordat de oliepomp te veel druk leverd ??? wie heeft dit eerder meegemaakt ???????
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Staat het oliepijl niet te hoog ? Misschien vlamdover vertopt van de carterventielatie ( zit vlak bij gasklephuis) Heb je een originele keerring gebruikt en hulpstuk voor montage gebruikt ?
Volvo motoren van de serie B200 en B52xx zijn gevoelig voor een verstopte carterventilatie (vlamdover). Dit is een wit kunstof zeefje wat dicht koekt met kool en olie. Kost ca 2 euro. Gewoon bij elke grote beurt vervangen. Vaak gaan deze motoren dan de olie uit de vuldop en de krukas keerringen duwen.
beste seiger,is het geen commenrail (d5)???
groetv50
oliepomp gedemonteerd goed schoongemaakt. probleem opgelost mensen bedankt.
overdruk klep in je oliefilter vervuild of zit er een afwijkend oliefilter op?Of te lang erop ?
Bij sommige motoren zat er een probleem in de oliepomp!
Het overdrukventiel bleef hangen,waardoor de druk extreem hoog oploopt
Een simpele test is,olie druk meten met een daarvoor bestemde meter!
graag gedaan.:)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar