auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo 440: Onregelmatig lopen motor na injectorcleaner & bloedhete uitlaatg

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Heb onlangs wat onderhoud aan mijn auto (440 - 2 liter - '92 - 140dkm) uitgevoerd.

Heb bougies en bobine- en bougiekabels vervangen (bougies waren aan vervanging toe, en kabels had ik nog nieuw liggen - preventief vervangen)

Heb tevens mijn luchtfilter vervangen en een half flesje injectorcleaner in de -volle- tank geleegd. De laatste keer was 30dkm geleden.

Achterste demper uitlaat laten vervangen.

Daags daarna - auto start probleemloos, rijdt een km of 30, en bij het starten voor de terugreis; niet starten. Startmotor gaat rond, maar geen ontsteking. Uiteindelijk accu leeg, startkabels erbij met andere auto en weer rijden. Geen verdere problemen tijdens rijden.

Heb accu en dynamo bij volvo-dealer laten doormeten. Beide in prima conditie.

Twee dagen later;

Motor slaat pas bij vierde startpoging aan, daarna loopt de motor prima.

250 km aan één stuk gereden, onderweg heel even gestopt -motor wel laten draaien- en merkte dat de uitlaat wat branderig rook en tamelijk beroet was aan binnenkant. Op dat moment geen verdere notie op geslagen en door gereden. Motor liep hele reis perfect. Ik kom aan op bestemming, zet de motor uit, en wil 10 minuten laten weer wegrijden....

Start wel, maar de motor loopt vanaf dat moment zo onregelmatig als maar zijn kan. Met een flink roetende uitlaat (zwarte rook) zo'n 300 meter naar een veilige plek gereden en wegenwacht gebeld.

Deze kon niets uitrichten. Hij dacht aan de injectoren, teveel residu op/in injectoren in één keer losgekomen oid, waardoor één of meer injectoren brandstof blijft "geven" . Flink gas geven resulteerde in grote wolken zwarte uitstoot en heel veel roet.

Naar de lokale renault-garage gestrompeld en deze heeft de injectoren uitgenomen en als OK beoordeeld. De stroomverdeelkap is ook vervangen. Ook dat maakte geen verschil. Terwijl dat men het zo snel niet weer wist wat er nog aan zou kunnen mankeren, is de slang die zij op de uitlaat aansloten -afvoeren uitlaatgas- min of meer gaan smelten en gingen de alarmbellen (letterlijk) af. Het idee dat zij opperden is dat er benzine door de motor heen in de uitlaat "naverbrand". Levensgevaarlijk om nog mee te rijden, zo drukte men mij op het hart. Heb de wagen dus naar huis laten afvoeren.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is ?

Ik hoor heel graag,

Bij voorbaat dank,

Thijs

Geplaatst door

Thijs440 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

temp sensor lostrekken,loopt hij daarna goed,deze vervangen.
houd wel je kat in de gaten.

bormie 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.