Hallo,
Pas geleden heb ik mijn volvo apk laten keuren, waarbij het contactslot vervangen moest worden omdat de sleutel niet meer wilde rondraaien.
Ik heb toen een compleet nieuwe lockkit gekocht en heb de garage het (nieuwe) contactslot erop laten zetten. De overige sloten zou ik zelf wel even doen, dacht ik.
Dit schijnt echter moeilijker te zijn dan gedacht.
Wie kan mij hierbij helpen? Het gaat om de bestuurderskant, de passagierskant en de kofferbak (die laatste is volgens mij niet zo moeilijk).
Bij voorbaat dank!
Groeten,
Kaj
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarom heb je niet gewoon een kontaktslot op code besteld bij een Volvo dealer?
Ik miste sowieso al een reserve sleutel, en deze kit (geheel nieuw) kon ik goedkoop over kopen.
vandaar..
16 jaar
Ik heb het ooit een keer gedaan maar durf het je eindelijk niet uit te leggen. Er is namelijk iets waar je op moet letten als je dat fout doet moet de deurbekleding er af. Als je het toch wilt proberen in de deur terhoogte van de klink zit een zwart stopje daar achter zit een schroef deze los draaien MAAR, niet geheel uit draaien. Nu kun je het gedeelte met het slot er uit trekken en je moet een beetje met de klink friemelen. Dan kun je het slot over zetten en moet je de boel weer terug plaatsen. Ik weet niet meer waar je een fout kunt maken maar ik dacht met de schroef die je in de deur moet losdraaien. Als je deze te ver losdraait dan valt hij in de deur en moet de deurbekledeing er af. Dit laatste weet ik niet zeker. Het is een fluitje van een cent. Het terug plaatsen is ook een beetje moeilijk maar dat is ook rommelen en opeens zit het goed.
Ja ik heb zelf al het een en ander geprobeerd. Heb idd achter dat stopje de schroef losgedraaid en dan kan je het slot er uit trekken alleen krijg ik em er niet in zijn geheel uit. Ten eerste bij de slotkant zit de hendel (natuurlijk), vast aan het slot, wat ik niet los krijg omdat (ten tweede) hij ook vast zit aan de andere kant en ik deze kant er ook niet goed uitkrijg. Maar waarschijnlijk moet ik er gewoon even wat meer aandacht aan schenken, als je zegt dat het een fluitje van een cent is.
Had btw de deurbekleding in het begin er wel afgehaald, dacht dat daarachter een schroef zat, maar dit was niet het geval.
Maar iig bedankt, ik ga het morgen nog eens proberen!
16 jaar
Ik bedoel met rommelen dat je zo wel met de klink en met het slotje moet rommelen.
Ik kom er nog niet uit..
Ik ben nu wel zo ver dat het oude slot eruit is. Na lang wrikken en rommelen brak gewoon het uiteinde van de hendel af..
Maar ik krijg met geen mogelijkheid het nieuwe slot (portierhendel) erop.
Het probleem is dat wanneer ik eerst de kant van het slot bevestig, ik de andere kant er met geen mogelijkheid inkrijg en andersom wanneer ik eerst de andere kant erin schuif ik met geen mogelijkheid het slot kan bevestigen aan de slotkant. De metalenstangetjes van het slot moeten allebei een (onmogelijke) hoek van 90graden maken wat nooit lukt als de hendel er aan de andere kant al inzit.
Misschien toch maar even langs de dealer.
Probleem is alleen dat ik nu een auto zonder slot heb wat iedereen kan open maken.
Dus als iemand precies weet hoe het moet hoor ik het graag want ik kom er echt niet uit.
groeten, kaj
16 jaar
Lees je Email
16 jaar
De portierhandgreep moet eerst compleet in elkaar gezet worden en moet MET de stangetjes gemonteerd worden !!
Het is een beetje knutselen maar het is te doen.
Het contactslot is/was nog het eenvoudigste !! (5 a 10 minuten werk)
ik krijg het toch echt niet voor elkaar..
Maargoed iig iedereen bedankt, ik breng hem morgen wel naar de dealer.
ps aan carphunter: bedankt voor de handleiding maar er stond toch vooral in wat ik al wel wist.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar