Auto rijdt op benzine uitstekend. Sinds kort gaat de motor horten op LPG (Vialle LPi), met name bij gas geven. Motormanagement lampje gaat branden. Op benzine gaat het motormanagementlampje weer uit.
De LPG storing is goed reproduceerbaar: treedt elke keer op na omschakelen op LPG.
Op alle LPG-injectoren staat spanning. Alle injectoren spuiten ook LPG. Alle connecors van de LPG-injectoren éen voor éen los gehaald bij draaiende motor. Bij alle cilinders gaat de motor nog onregelmatiger draaien. Behalve bij cilinder 2, daar is geen verschil merkbaar.
Gecontroleerd:
LPG-injector van cilinder 2 vervangen: geen verbetering.
Inspuitbuisjes doorgeblazen met perslucht: geen verbetering.
Bedrading bekeken op beschadiging: niets te zien.
Bobines onderling verwisseld: geen verschil (bobines zijn paar jaar geleden allemaal vernieuwd).
Vacuum getest: geen lek
Benzine-afsluitrelais vervangen: geen effect
LPG drukregelaar bekeken op mechanische beschadigingen.
LMM onlangs vervangen.
Alle stekkers van benzine injectoren losgehaald tijdens draaien op LPG: geen effect.
LPG-tank voor 3/4 gevuld
LPG tankdruk: 1080 kPa / 2,0 V
LPG pomp is 2 jaar geleden gereviseerd
Gasklephuis (beruchte Magneto Marelli) getest: geen problemen.
Compressie alle cilinders goed en onderling weinig verschil.
Bougies bijgesteld naar 0,8 (Irdium). Hebben er 40K op zitten.
Uitgelezen in Vida: geen foutmeldingen. In Vida 'onregelmatige loop' bekeken. Cil. 2 geeft flinke onregelmatige loop te zien. Cil. 1 een klein beetje. Overige cilinders geen storing.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
cilinder lek test
Bij zoiets denk ik als eerste aan de ontsteking, bougies en/of bobines.
Lpg filter verstopt .
Zo'n Vialle LPI installatie heeft geen LPG drooggasfilter en dat zou ook geen effect op 1 cilinder kunnen hebben hebben.
Eigenlijk kan het , gezien wat allemaal gedaan is, alleen nog in de ontsteking zitten.
Hoewel ik er aan twijfelde vandaag toch maar 5 nieuwe bobines en 5 nieuwe bougies gemonteerd.
Helaas het maakt niets uit....
2 jaar
5 nieuwe bobines en 5 nieuwe bougies gemonteerd. Maakt niets uit.
2 jaar
Ook al gemeten of het voedingssignaal van injector 2 weg valt ?
@kaleido: De gemeten spanning is rond de 11V en de stroomsterkte is 0,06- 0,09 A.
(en ja de accu is in orde)
2 jaar
Blijft deze waarde ook continue aanwezig valt deze soms niet even weg ?
Goede vraag. Ik meen van wel. Helemaal zeker weet ik het niet. Ik heb daar niet specifiek op gelet.
2 jaar
De oorzaak is boven water.
Ondanks met perslucht doorblazen van LPG-instroompijpje van cil. 2 bleek deze toch nog verstopt te zijn.
Nieuwe geplaatst en probleem is verdwenen.
2 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar