close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo 460 1991: onregelmatig stationair (al jaren) DE UITDAGING

Bouwjaar: 1991, Motorinhoud (cc): 1700

Ben sinds begin dit jaar bezitter van fijn sturende auto:

Volvo 460 uit 1991
1,7 ltr carburateur
km stand: 205.000
Geen (overvloedig) olieverbruik.
Historie (vh. lpg). Rijdt al 5 jaar op benzine.

Voordat ik de auto kreeg wist ik al van dit probleem.

Probleem:
1. Auto loopt onregelmatig bij stationaire toerentallen als hij koud is (met en zonder choke). Als de motor goed op temperatuur is (bij warm weer dus eerder) is dit bijna geheel verdwenen en loopt de motor als een zonnetje. Is de motor enigszins afgekoeld loopt hij weer onregelmatig. Alsof hij soms een cilinder overslaat. Als je de koude motor uitzet en na 5 minuten vervolgens start loopt die als een zonnetje om vervolgens na een minuut weer te gaan haperen totdat hij warm is. (duurt lang)
2. Ruikt naar benzine, ook na modificatie van Volvo-dealer.
1. moeilijke koude start.

Uiteraard kan ik naar een officiele Volvogarage brengen, maar dat heeft in het verleden geen soulaas geboden. Ik ben benieuwd of hier iets zinnigs uitkomt. Rara..... een goede fles wijn voor de oplossing.

Wat is er in het veleden gedaan: regelmatig naar de garage geweest: probleem is nooit geheel verholpen.
- LPG aanpassingen zijn verdwenen.
- Volvo modificatie op carburateur: deze wordt nu gekoeld door fan. (thermostaat gestuurd). Is lekker voor je accu in de winter.
- carburateur is vervangen.
- Ik heb zelf bougiekabels en bougies vernieuwd. Auto heeft in mei een grote beurt gehad bij garage op de hoek.

Nog meer info voor een goede analyse: mail me

Bedankt alvast,

Jeroen

Geplaatst door

Jerommeke5401 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo
Is de Sokkel van de carburateur nog wel recht.
ik had het zelfde probleem

w.wind 0

21 jaar

Ik heb geen idee. Kun je dit zien als je de carburateur verwijdert ?

Jerommeke5401 0

21 jaar

Met hetzelfde probleem boedoel je:
- Haperen bij koude motor ?
- slechte koude start ?

Jerommeke5401 0

21 jaar

Met de sokkel wordt bedoeld het pasvlak van de carburateur op het inlaat spruitstuk.Deze trekken krom, vandaar de extra koeling die je hebt laten monteren.Alleen als de passing van de carburateur en inlaatspruitstuk niet meer vlak is, krijg je vals lucht en daarom moet dit goed zijn.Laten controleren dus !.

Verder willen de bouten van de bevestiging van de inlaat nog wel eens losgaan zitten met hetzelfde verschijnsel.

Succes

Siem Bijman 680
badge vip badge

21 jaar

laat de klepspeling eens controleren Niet in een Volvo garage

sarabande99 0
badge

21 jaar

Alvast bedankt voor alle tips. Zodra ik tijd heb ga ik eea checken. Betreffende sokkel heb ik al eens losgehad bij controle carburateur. Heb destijds niet opgelet of pasvlakken wel vlak waren. T.z.t. zal ik status van probleem doorgeven.

nb: Ik neem aan dat sokkel vernieuwd moet worden indien deze krom blijkt te zijn.

Jerommeke5401 0

21 jaar

Met aandacht dit hele verhaal gelezen, mijn ex 440 (1.7 Gl 1991)had namelijk hetzelfde probleem.
Nooit stationair hetzelfde toerental handhaven, een beetje op en neer gaan van toeren....
Ook mijn Volvo had tijdens zijn leven ooit op LPG gelopen, niet meer na te gaan wanneer.......
Ik heb het nooit kunnen verhelpen, men weet het aan vervuiling van het blok door de LPG, of een gaatje in het spruitstuk.

Arjen625 0

20 jaar

hallo
heb in het verleden volvo gehad met een identiek probleem.na diverse zaken te vervangen waaronder de caburateur bleek dat de volvo voorzien was van een pakkig tussen de sokkel en de caburateur die gemaakt was van aan hard soort plastic.Deze werden in het begin toegepast en zijn naderhand vervangen voor een andere pakking die van een zachter materiaal gemaakt was.Nadat deze was vervangen,letop best wel duur,was probleem verholpen en liep volvo weer als een zonnetje.Het blijkt dat door de stijfheid van het materiaal vaker scheurtjes in dit soort oude pakkingen zitten die deze problemen bij warme motor veroorzaken.

misschien een uitkomst.succes Bert

bert1201 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 460 of stel zelf een nieuwe vraag.