Volvo 850: Onverklaarbaar olieverlies

Bouwjaar: 1998

Hallo,

Ik wordt reeds geruime tijd geplaagd door fors onverklaarbaar olieverlies.
De motor rookt niet, zweet niet, lekt niet maar toch als ik omstreeks de 1000 km oliepijl controleer zit er nieks meer op het pijlstokje.
Garage snapt er niks van. Nergens olielekkage te zien, motor is onlangs nog geflushed omdat wellicht her carterfilter verstopt zou zijn maar dat helpt blijkbaar ook niet.
Iemand enig idee????
Groet
Pat

Flavio

Geplaatst door Flavio (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 850? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

paulmichiel (0) PRO, 14 jaar geleden

Carterontluchting schoonmaken, zit waarschijnlijk dicht. Begin met de vlamdover achter het afdekkapje bij het gasklephuis en mocht deze dichtzitten demonteer inlaatspruitstuk en vervang de zwarte olieafscheider.

Bekend probleem.

Succes!

Flavio (0), 14 jaar geleden

Bedankt voor je snelle antwoord. Mijn garage heeft het carterfilter vervangen hetgeen verstopt zou zijn. Of ze de rest ook gedaan hebben weet ik niet.
Ik zal het ze morgen vragen. Enig idee wat het nog meer zou kunnen zijn?
Dank
Pat

paulmichiel (0) PRO, 14 jaar geleden

Draai als de motor draait even de olievuldop eraf. Blaast hij eraf dan zit de carterontluchting dicht, hij moet er eigenlijk op blijven zitten door de onderdruk in het oliesysteem door de positieve carterventilatie.

Met het carterfilter weet ik niet wat ze bedoelen, je hebt de vlamdover bij het gasklephuis en de olieafscheider onder het inlaatspruitstuk. Vlamdover goed reinigen, alle slangen van de carterontluchting doorblazen (ook de kleintjes en de t stukjes) en de olieafscheider vervangen. Nogmaals komt vaak voor, geeft verhoogde carterdruk en olielekkage en verbruik.

Ik ga er vanuit dat je een benzine zonder turbo hebt, heb je een turbo dan kan deze ook versleten zijn.

Mocht dit niet de oorzaak zijn dan een compressie en lektest doen.

Succes!


Verder staan deze motoren niet bekend om extreem olieverbruik tenzij

Flavio (0), 14 jaar geleden

[quote=paulmichiel]Draai als de motor draait even de olievuldop eraf. Blaast hij eraf dan zit de carterontluchting dicht, hij moet er eigenlijk op blijven zitten door de onderdruk in het oliesysteem door de positieve carterventilatie.

Met het carterfilter weet ik niet wat ze bedoelen, je hebt de vlamdover bij het gasklephuis en de olieafscheider onder het inlaatspruitstuk. Vlamdover goed reinigen, alle slangen van de carterontluchting doorblazen (ook de kleintjes en de t stukjes) en de olieafscheider vervangen. Nogmaals komt vaak voor, geeft verhoogde carterdruk en olielekkage en verbruik.

Ik ga er vanuit dat je een benzine zonder turbo hebt, heb je een turbo dan kan deze ook versleten zijn.

Mocht dit niet de oorzaak zijn dan een compressie en lektest doen.

Succes!


Verder staan deze motoren niet bekend om extreem olieverbruik tenzij[/quote]
Dat is toffe info!
Dank je wel!

Pat

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.