goeiedag,
moet een nieuwe koppeling in deze volvo zetten en een krukaskeering ivm heel veel olie lekkage.
Nu zie ik dat de motor geheel en alleen maar aan het subframe zit bevestigd, dus is het subframe moeilijk te demonteren.
Moet het subframe er onder vandaan, of past het net als ik 1 kan een beetje laat zakken??
Mvrgr J
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wij hebben vorige maand een koppeling vervangenvan zo'n 850 en hebben idd. het subframe verwijderd.. Was een uurtje of 6 werk..
Ik heb het subframe nooit er onder uit gehaald. Je kunt het bijna haaks naar benden laten zakken.
Ik moet er wel bij zeggen dat we bij volvo een steun voor de bak hadden en dus niet met de bakkrik onder de bak hoefde.
Stuurkoppeling losmaken, rechtersubframe bouten oplossen, linkersubframe bouten verwijderen. Subframe links laten zakken. Let op: als de krukaskering lekt, zit vaak de vlamdover van de carterontluchting dicht!!! Dan bouwt hij druk in het carter op. Vlamdover zit direct achter het gasklephuis in de zwarte verdikking van de carterslang.
heb het subframe half los gehad , dan kon het net,
bedankt voor het meedenken!!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar