Volvo 440 1994: op 3 poten lopen

Bouwjaar: 1994

Hallo,
Onze auto een 440 monopoint uit 1994 op lpg wil niet op 4 cilinders lopen.
Op benzine of lpg maakt niet uit,
ook lijkt het net of de motor sist
Bougies,kabel,verdeelkap en rotor zijn vervangen maar hielp niet.
Compressie is goed en gelijk.
Ook heb ik geprobeerd of met startpilot vernevelen er iets veranderd maar dat gebeurt niet.
En met lostrekken bougiekabels veranderd er ook niets.

Wat kan dit zijn???

Sniffer

Geplaatst door Sniffer (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 440? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

tijne (0), 18 jaar geleden

laat de motor is draaien met de bougy kabel van die ene vylinder er af en duw daar een andere bougy in fonkt deze dan?

het sisende geluid kan komen door een lekke pakking of een bougy die neit goed vast zit waar door hij niet voldonde compressie op bouwt. en als je er een compressie meter op zet wel.

controleer ook alle vacumslangetjes als er een lek is krijg je ook de raarste storingen.

gr tijne

Hans4037 (0) PRO, 18 jaar geleden

Rini,
Dat sissen is zeer waarschijnlijk ook de oorzaak van het op 3 poten lopen er word ergens valse lucht aangezogen via het inlaatsysteem.(spruitstukpakking)

Probeer dit is op te sporen met een stuk slang aan je oor te houden en met het andere eind bij de motor gaan luisteren op deze manier vind je het snel.

Hans

harm4134 (0), 18 jaar geleden

rini,
ik heb dit vorig jaar bij de hand gehad, en toen bleek de spriutstuk pakking lek te zijn heb beide vernieuwd en het klaar.
gr ,,harm,,

Sniffer (0), 18 jaar geleden

Hallo,bedankt voor de tips allemaal en ik zal het eens gaan proberen.

Groeten

Sniffer (0), 18 jaar geleden

Okee,pakking vervangen en hij loopt weer als een zonnetje.

Bedankt iedereen.

Groeten.

Sniffer (0), 18 jaar geleden

DUS NIET!,als de motor stationair loopt dan slaat hij nog af en toe over.Soms meer en soms ook helemaal niet,op gas of benzine ,warm of koud het maakt niets uit.

Wat kan dit zijn (kleppen)?

Groeten

j.romijn (0) PRO, 18 jaar geleden

Rini controleer nogmaals de compressie maar kijk nu eens als je met de hand de krukas draait. want soms heb je bij het starttoerental wel compressie maar is het na een of twee sec. weer weg en dan heb je toch een verbrande klep.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.