Na een week begint de nieuwe multie v-snaar te piepen/slippen.
Alleen bij koude motor overigens want wanneer de motor eenmaal warm is, is het euvel over.
Wat kan de oorzaak zijn?
Het is overigens een 1.9 Turbo Diesel met intercooler (Renault motor) en airco.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
toch iets te los of ligt hij niet goed op de poelies?
spanrollen en looprollen goed? denk wel na het starten trekt de dynamo het hards aan de multie riem dus controleer of de spanrol en loop rollen goed zijn en de loop over de poelies span de riem nog wat na.
Looprollen zijn OK en spanrol is ook nieuw.
Er werd mij ook verteld dat de riem nog te stug zou zijn en dat dit verholpen kon worden door de riem met talkpoeier in te strijken.. Maar dat lijkt me nou niet echt verstanding want van talkpoeier wordt de riem toch nog gladder en zal hij nog eerder slippen?
20 jaar
Het middel met talkpoeder ken ik niet. Ik zou de spanning nog eens controleren c.q. naspannen is het probleem dan niet verholpen een nieuwe riem monteren
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar