We rijden al een tiijdje met een roffel in de aandrijving bij het nemen van bochten.
Wagen is opnieuw uitgelijnd, versnellingsbak gespoeld, nieuwe banden gemonteerd en als laatste is vandaag de haldexkoppeling gereviseerd( schoongemaakt. Was nog nooit gebeurd, staat nu bijna k300 op.
Het bedrijf waar dit gebeurd is, verzekerde mij tijdens ons inleidend gesprek, nadat ik het probleem had voorgelegd, dat de roffel normaal verholpen moet zijn na de spoeling en nieuwe olie. Ook pomp en het filter gereinigd. Na de beurt bleek bij de proefrit, dat het probleem niet verholpen was. Nu heeft dit bedrijf een soort gelijk probleem met een exact dezelfde auto. Daar is een revisie haldex gemonteerd, maar ook geen resultaat.
Welke techneut kan mij verder helpen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarschijnlijk komt het uit de tussenbak. Daar zit een bus met vertanding die uitgesleten is. Ik heb het zelf nooit gemaakt. Ik weet wel dat de bus vast gelast werd. Tussen bak moet dan uit elkaar.
Test van de tussen bak was simpel door de 4 wielen los van de grond. Permanente 4 wieldrive. Ik dacht dat ze de achterwielen te gelijk draaien de voor wielen het ook gaan doen. Ik moet de exacte test verschuldig blijven want werk al lang niet meer bij Volvo.
Hartelijk dank voor uw reactie, we gaan er mee a h werk.
Leendert.
1 jaar
Helaas, bij een identieke auto is een andere tussenbak gemonteerd, maar nee.
We tasten in het duister.
Zelfs de ,,echte volvomannen,, weten t niet.
Toch komt t meer voor; ook bij andere merken, die haldex-en monteren.
Het zou geen mechanisch, maar eerder een electronisch euvel zijn.
Wie oh wie weet t?
Groetjes, Leendert J
1 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo XC90 of stel zelf een nieuwe vraag.
1 jaar