Volvo 440 1990: problemen carburateur zat, injectie? / GPS inbouwen, waar pu

Bouwjaar: 1990

2 vragen vandaag:

Tijdje geleden veel problemen gehad met de carburateur van me volvo, er zit inmiddels een werkende van de sloop op, maar die is eigenlijk stiekem niet helemaal de goeie (had een a2, nu een a3) en auto draait nu redelijk, sinds ik de verbinding van de karter ontluchting naar de luchtfilter verstopt heb (tja, toen deed ie het een stuk beter) maar hij start voor geen meter. Nu kwam ik met het waarschijnelijk gekke idee, om van de sloop een complete injectie installatie te halen die uit een 440gl van hetzelfde jaar komt. Is dit mogelijk? zo ja, wat zou het ongeveer kosten van de sloop?

2e vraag is, ik krijg deze week een 2e hands GPS systeem (vdo dayton als ik me niet vergis), een redelijk oude, die dus nog gebruik maakt van een puls signaal om de positie te bepalen. Iemand ervaring met deze uit een 440 te krijgen?

bvd

cyberbetica

Geplaatst door cyberbetica (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 440? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

jtm (0) PRO, 18 jaar geleden

Dat heb ik wel eens gedaan en dat gaat goed. Het beste is het eerste inj. systeem dat op de 440-460 werdt gebruikt. Wat je ook nodig hebt is het uitlaat spruitstuk want van een inj. bestaat dit uit 4 aparte pijpen(spagettie) en het past niet op de rest van de uitlaat door de andere aansluit vorm. De cilinderkop kan bij het eerste type inj. blijven zitten , wel moet je de bijhorende andere onsteking hebben en enkele andere aan sluitingen in de kabelboom, een ander luchtfilter huis . Belangrijk is ook of je wel of niet een lambda sonde nodig hebt.Maar als je 250 tot 300 euro uitgeeft heb je een compleet inj motorblok , dat is minder werk.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.