Geachte leden,
Ik heb vandaag een probleem gekregen met mijn volvo s40 lpg 1.8 1997. Ik ben naar Duitsland gegaan, ik heb wel hard gereden rond de 170. Maar daarna begon de problemen! Mijn versnellingspook trilt erg, mijn motor maakt geluiden en trilt alsof hij lucht deruit perst, puft of hij loopt niet goed, mijn uitlaat maakt hele tijd ''pufjes'' en trilt ook. Maar de auto rijdt nog perfect, de oliepiel is nog goed. Weten jullie wat er aan de hand kan zijn?
Als de informatie niet goed genoeg is, zal ik morgen de geluid van de motor en e uitlaat opnemen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
moeilijk te zeggen uit het verhaal
maar als je inplaat van pufjes plofjes hoort dan heb je backfire
dit vindt ik ook niet gek op lpg (sorry, ben er geen fan van, ik kook er liever op)
het probleem kan dus erg zijn maar uit het verhaal kan ik geen groot probleem bedenken en/of waar je naar moet kijken
Heb je tijdens het optrekken ook een knal gehoord? Ook kunnen de gas injectoren los of kapot zijn. Dan loopt ie ook op 3 cilinders. Maar een vacuumslang eraf geschoten kan natuurlijk ook zomaar.
Sytze
@sytze
Het is mogelijk maar mijn auto trekt nog altijd goed op, maar hij trilt als een beest als ik stil sta. Ik dacht eerst dat de probleem bij de benzine lag maar dat was in dat geval niet zo, tijdens het optrekken haakte hij af en toe, maar bij 2000 toeren ging het beetje makkelijker. Maar tijdens mijn reisje heb ik ook een oliedomme fout gemaakt, ik schakelde ipv van 5 naar 4, van 5 naar 2 maar ik heb het gelijk hersteld. Mijn motor maakt ook minder agressieve geluid.
@trucker0werner
Ja er komen wel pufjes en plofjes uit de uitlaat, maar mijn motor trilt als een gek, en hij loopt nog altijd goed naar mijn mening! Maar bij 170 op gas wou hij niet meer doortrekken bijna !
15 jaar
Omdat je veel kilometers flink door hebt gereden, is het misschien mogelijk dat er op 1 of meerdere cilinders een compressie verschil is ontstaan.
Als je van alle vier de cilinders even de compressie meet dan weet je of daar het probleem vandaan komt of elders.
Groetjes
Marco
15 jaar
dus als ik het goed begrijp
trilt de motor stationaair, plus plofjes en pufjes uit de uitlaat.
maar rijdt verder goed
toen je terug schakelde naar de 2de versnelling welke rpm heeft hij gehaalt.
het probleem met lpg installaties wil zijn dat er geen toerenbegrenzer op zit.
durf niet te zeggen of dit ook met de moderne systemen wel is en sinds wanneer.
ik zou als eerst de bougies controleren. lijkt inderdaad of hij op 3 cilinder vonkt maar voor 4 inspuit. zodoende komt de 4de in de uitlaat en wordt ontstoken door de andere cilinder met de hete uitlaatgas.
slimst is dus ff naar een bedrijf rijden en naar laten kijken dan weet je meteen meer.
[quote=trucker0werner]dus als ik het goed begrijp
trilt de motor stationaair, plus plofjes en pufjes uit de uitlaat.
maar rijdt verder goed
toen je terug schakelde naar de 2de versnelling welke rpm heeft hij gehaalt.
het probleem met lpg installaties wil zijn dat er geen toerenbegrenzer op zit.
durf niet te zeggen of dit ook met de moderne systemen wel is en sinds wanneer.
ik zou als eerst de bougies controleren. lijkt inderdaad of hij op 3 cilinder vonkt maar voor 4 inspuit. zodoende komt de 4de in de uitlaat en wordt ontstoken door de andere cilinder met de hete uitlaatgas.
slimst is dus ff naar een bedrijf rijden en naar laten kijken dan weet je meteen meer.[/quote]
Ja heb ik al ''gedaan'', een kennis van mij werkt als automonteur bij de volvo dealer. Volgens hem is de cilinderkop kapot, maar ik ga even voor de zekerheid naar een andere.
15 jaar
compressietest
en cilinderlektest moet dus dan uitgevoerd worden
als hij tenminste zegt dat de kop kapot is.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar