Hallo allemaal,
heb een mooie 850 tdi estate van 1996 ( zie ook andere onderwerpen in vragenlijst ) en sinds enkele weken heb ik bij bochten rijden een vervelend ratelend geluid van voor uit de wielpoten/aandrijfassen. Ik dacht in eerste instantie aan een lekke of droge homokineet maar na deze gecontroleerd te hebben zit deze netjes in het vet en heeft ook geen speling. Ik ken dit verhaal wel vanuit een VW achtergrond, maar hier was het inderdaad vaak een droge homokineet, en was het probleem opgelost met nieuw invetten.
Wie kent dit probleem, is het de aandrijfas/homokineet ( ik ga ervanuit dat het alleen de buitenste kan zijn, daar deze de grootste hoek maakt ) en wat is er aan te doen. Zijn er rep setjes voor volvo zoals ook bij VW?
Waar moet je op letten?
Bedankt voor jullie reacties, Eric
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
HOMOKINEET STUK
KIJK OP MASTERBASE .NL VOOR PRIJS
GR JAN
Krijg je dit geluid bij volledig ingedraaid stuur? Zo ja daar hebben er heel veel last van. Wat vet smeren op aanslagpunten links en rechts en het probleem is tijdelijk over.
19 jaar
Aandrijfas is stuk.
Zet er maar een nieuwe op en het is weg.
Als je een bocht naar links maakt en je hoort hem dan dan is de rechtse stuk en naar rechts dan is de linkse stuk.
Roy
19 jaar
Hallo,
ik heb na een aantal telefoontjes bij mij in de buurt een gebruikte aandrijfas kunnen krijgen, waarvan de aanbieder zegt dat deze zal passen. Is echter een as van een 850 glt bj 92 en na kontrole blijkt de draad van de borgmoer 2 mm dunner te zijn als de aanwezige as. Ik kan hem ruilen, maar de aanbieder heeft geen dikkere liggen en zegt dat dit evengoed past. als ik hem er echter uit heb en het past toch niet, sta ik mooi te kijken.
wie kan hier een antwoord geven?
18 jaar
Hallo,
het probleem is opgelost, heb vanavond toch maar de gok genomen, nadat ik de splines geteld had en grofweg diameter gemeten had, om de ratelende as uit te bouwen en te kijken of de andere paste. De benzineversie was qua splines en qua dikte exact hetzelfde, alleen dus inderdaad het eindstukje had iets dunnere draad. Alles ingebouwd en alles weer perfect. Na kontrole van de oude as bleek er inderdaad toch een stuk uit de homokineet gebroken te zijn
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar