hallo
deze auto zit heeft lv rem vast zitten.
alles is gangbaar ( bussen, blokken en zuiger )
na rem op druk pompen zit hij weer erg vast.
iemand enig idee?
mvg rick.
[b] U heeft een mail van het moderator-team[/b]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
remslang verstopt?
controleren door middel van ontluchtingsnippel als de rem weer vast zit draai dan de ontluchtingsnippel los draait het wiel dan wel is de oorzaak de slang
remslang lijkt me goed doordat de zuiger goed terug gaat.
heb met nippel al geprobeerd, geen resultaat... (blijft vast)
zal eens een nieuwe slang proberen.
mvg rick
Denk dat je remslang in orde is. Maar is er geen roestvorming te zien tussen zuiger en cilinder?
[quote=rick559]remslang lijkt me goed doordat de zuiger goed terug gaat.
heb met nippel al geprobeerd, geen resultaat... (blijft vast)
zal eens een nieuwe slang proberen.
mvg rick[/quote]
slang is dus goed maar je schrijft dat zuiger teruggaat maar hij blijft wel hangen? zitten de remblokken niet te vast in de houder
zuiger gaat heel soepel. remblokken zitten los.
1 keer op druk zit hij vast.
heb ook zo iets gehad roest in de remklauw
tussen cillinder en remklauw wand
13 jaar
heb ook zo iets gehad zat in roest in rem klauw, maar die zit los zeg je.
dan zou ik haast denken hoofd rem-cillinder een rubbertje lek
13 jaar
remcaliber zit toch vast.
als de rem vast staat en je draait de ontluchtings nippel open , dan gaat zowiezo de druk van de klauw af mits de nippel niet verstopt zit er moet olie uit komen
komt er olie uit en blijft hij vast dan is het zinloos je remslang te vernieuwen want dan ei het zeker een meganisch probleem met de klauw.
mogelijk is de cilinder niet vlak als hij dan op druk komt wordt hij scheef gedrukt en gaat klemmen,
meganisch terug drukken gaat dan wel soepel
dit zelfde kan zich ook voordoen bij montage van nieuwe blokken op een schuin afgesleten schijf
Ik mag toch wel aannemen dat dit probleem opgelost is? Dateert van maart 2011 !!
Oplossing graag vermelden.
Meestal is de cilinder de boosdoener in zon verhaal. Als de druk eraf is en hij hangt nog steeds vast dan is het traject tot de zuiger uit het verhaal te laten.
Zuiger meten + cilinder meten. Minimaal honen, en alles monteren met zuigerpasta. Een goed gangbare zuiger druk je met je handen zo terug. Gangbaar zegt niks, het móet soepel zijn en als nieuw. Dit komt heel vaak voor. Kwestie van expertise wat elke monteur wel móet hebben op dit gebied. Safety first ;)
Mvg,
hallo de complete remklauw is vervangen en probleem is opgelost
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar