Volvo V40 2001: Remdruk weg

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: B4184S2, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 90

Hallo, na het uitwisselen van een remcilinder rechtsachter heb ik zo goed als enkele remdruk meer. Er komt nog wel een beetje olie uit de ontluchtnippel en ik heb de indruk dat de lucht er inmiddels wel uit is, maar de pedaal kan ik makkelijk tot de bodem trappen.
Overal waar ik leidingen los maak komt olie.
Na snel herhaaldelijk pedaal kort intrappen komt er langzaam wat druk, maar na een paar seconden rust is dat weer weg.
Hoofdremcilinder is vervangen/goed.
Staat er in de ABS pomp wellicht een klepje open?

bvdven

Geplaatst door bvdven (80) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

quikfit (720), 3 maanden geleden

Pedaal helemaal ingetrapt tijdens dichtdraaien van de ontluchtingsnippel?

bvdven (80), 3 maanden geleden

Yep

quikfit (720), 3 maanden geleden

Wat ik zo lees op het net is dat je het met een ontluchtingsapparaat moet doen en niet met het rempedaal,er zou soms lucht achterblijven in de ABS pomp of je hoofdremcilinder gaat stuk.

    Ja dat las ik ook, maar er is eigenlijk helemaal geen olie uit het circuit weggelopen toen ik de nieuwe cilinder geplaatst heb. Dan zou je dus alleen de lucht uit die nieuwe cilinder weg moeten drukken en dat lukte ook wel (maar langzaam en zonder kracht). - bvdven (80), 3 maanden geleden

bert klein (105) PRO, 3 maanden geleden

Als dit na vervanging van de wielremcijlinder is gebeurd zou je het daar toch in moeten zoeken.
Heb je wel de juiste remcijlinder gemonteerd.
Bij trommelremmen heb je een bodem klep nodig voor restdrukv/d wielremcijlinder deze kan verwerkt zijn, in de leiding,wielremcijlinder , remkrachtverdeler,hoodrempomp.
Heb je remdruk opgebouwd en is deze hard dan heb je geen lucht in het sijsteem

    Bedankt voor de reactie.
    Om de remcilinder uit te sluiten kan ik natuurlijk de oude remcilinder weer even terug monteren. - bvdven (80), 3 maanden geleden

Monteur Senior (790), 3 maanden geleden

ikzelf heb het een paar meegemaakt dat de hoofdremcilinder kapot is gegaan door de remmen te ontluchten met je pedaal ,deze komt nooit verder dan een paar centimeter en nu wordt hij helemaal tot op de bodem ingedrukt zo trap je je cups kapot,vandaar een ontluchtingsapparaat aangeschaft deze zuigt de olie uit de nippel zo kan er nooit lucht inkomen tenminste het potje blijven bijvullen

Monteur Senior (790), 3 maanden geleden

is het niet zo dat je remschoenen te ver van de trommel afliggen zodat je eerst een vrije slag hebt om deze ruimte op te vullen,wat gebeurt als jij de handrem erop trekt heb je dan wel de juiste druk na een paar keer pompen?

bvdven (80), 2 maanden geleden

Bedankt allemaal voor de suggesties.
Inmiddels is de auto bij de garage geweest en ook die snappen er niets van.
Oude remcilinder er weer op gezet om uit te sluiten dat het toch in de nieuwe remcilinder zit; geen enkel verschil.
Het lijkt wel of de hoofdremcilinder lucht aanzuigt als ik de rem weer los laat. Na herhaaldelijk tot de bodem trappen gaat het borrelen in het potje op de hoofdremcilinder.

bvdven (80), 2 maanden geleden

Iemand nog een idee?
Hoe kan het zijn dat ik wel olie in het circuit "gepompt" krijg, maar dat er helemaal geen druk op bouwt?

quikfit (720), 2 maanden geleden

Hoofdremcilinder!? https://www.motointegrator.nl/blog/hoofd...

bvdven (80), 1 maand geleden

Yes, opgelost.
Beetje luchtdruk op het reservoir van de hoofdremcilinder en dan lekker door laten stromen. Reservoir een paar keer bijvullen. Van achter naar voor werken en uiteindelijk de rem weer hard.
Bedankt voor de tips.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.