Ik heb het volgende probleem en weet niet of dit "normaal" is.
Ik heb vernieuwd: remvloeistof (DOT 4) en alle remblokjes. (alle 4 wielen)
Bij het ontluchten tijdens het vernieuwen van de remvloeistof viel mij op dat na het doorspoelen met 2 Liter remvloeistof het rempedaal tijdens draaiende motor en stevig intrappen deze langzaam naar de bodem zakt.
Mijn conclusie was dat de hoofdremcilinder dus doorlekte.
Volgende dag nieuwe hoofdremcilinder geplaatst en weer met +/- 2 liter remolie gespoeld om alle lucht uit het systeem te krijgen, dit op de traditieonele manier met 2 personen gedaan, de één pompen de ander ontluchten.
Na dit karwei was het probleem niet verholpen.
Bij stilstaande motor voelt pedaal redelijk hard aan maar met draaiende motor kan ik het pedaal met redelijk veel kracht tot de bodem drukken.
Tijdens proefrit remt de auto goed maar als ik stilsta en veelkracht blijf uitoefenen op het pedaal dan zakt deze toch langzaam naar de bodem. (normaal bij stilstand hou ik het pedaal dusdanig ingedrukt dat de auto niet gaat rollen (automaat) hierdoor is dit verschijnsel mij niet eerder opgevallen)
Vraag: wat is er nog niet goed of is dit met de moderne technieken in de auto een normaal verschijnsel.
Groet Volvojohan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Volvojohan, volgens mij een normaal verschijnsel , ik heb zelf ook een S60 D5 en net ff gecheckt maar mijn pedaal is hard totdat ik de motor start daarnaa zakt het pedaal weg. als ik vervolgens het pedaal weer "hard" pomp en met mijn voet weer op druk zet dan zakt het pedaal weer weg.
Dus mijn inziens is dit normaal
Dank je renevw9600,
Heb ik waarschijnlijk voor nop een nieuwe hoofdremcilinder geplaatst.
Volvojohan
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S60 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar