close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo C70: Remprobleem Volvo C70

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2000cc

Heb al een hele tijd problemen met het remmen , nl als ik rem , een ongelijke remming. Rem links ok , maar rechts volgt niet. Remt links veel harder dan rechts. Als je hard remt voel je het heel goed , als je zacht remt gaat ie gelijk maar je voelt toch een goed verschil. De volgende zaken zijn al vervangen : remschijven , remblokjes en remklauw rechts + flexibel remleiding ( dacht dat ie geblokeerd zat maar nu blijkt nie waar ) Probleem blijft bestaan bij al dit te vervangen zijn geweest.
Wanneer ik de flexibel en remklauw vervangen heb , was er weinig vloeistof rechts vooraan die er uitkwam . Kan dat de ijzeren leiding verstopt zit of de leiding van hoofdremcilinder naar abs block ? Want bij laatste is de leiding , wit groen gekleurd , wat normaal licht bruin koperen kleur. Hij is in een garage geweest en hebben gezegd , ( begin maart 2008 ) dat er veel water zit in de leidingen ( condens ) maar nu het water weg is blijft het probleem.
Wanneer ik hem ontlucht ( m'n leidingen ) dan is het probleem voor 1 a 2 weken opgelost maar probleem keer telkens terug .

Wat nu te doen ?

Geplaatst door

cooperke 007 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dus met andere woorden er komt elke keer lucht in je circuit,dat kan volgens mij alleen via je hoofdremcilinder

lucht weet ik niet , maar als ik ontlucht is het probleem opgelost. Maar voor max 2 weken en dan remt rechts weer minder goed en wanneer je onlucht rechts , zie je dat de vloeistof minder snel doorkomt.

Dus leindingen vuil kan niet ? Dus als ik de hoofdremcilinder vervang , zal miss probleem opgelost zijn ? En waarom rechts en niets links ?

cooperke 007 0

16 jaar

Ook is m'n pedaal keihard als je erop drukt , anders als hij onlucht is , is ie soepel en zo hoort het. Dus de hoofdremcilinder is stuk ?

cooperke 007 0

16 jaar

Nee dat geloof ik niet. Zit meer te denken aan een remklauw met problemen (vastzitten).
Is het gehele remsysteem goed ontlucht?
Is het ook op de remmenbank goed te zien?

Highway 670
badge

16 jaar

Remklauwen zijn ok. Maar kan het dat de achterste leidingen ( die niet onlucht zijn , dat de lucht naar voren komt en problemen geven op de voorste rem ? Op de rembank is niets te zien omdat ik een uur voordien de voorste goed onlucht heb , de achterste niet ( of nog nooit , tenzij ik het nie weet van de garage )

cooperke 007 0

16 jaar

waarom ontlucht je niet even alles dan is dit ook uitgesloten

Precies, vloeistof verversen en alle wielen. Het beste is om een ontluchtingsapparaat te gebruiken. Je garage zal er wel een hebben.
Is er ook niks mis met de remklauwen achter? Ga dan naar de remmenbank als de klacht er is.

Highway 670
badge

16 jaar

Ok , ga eens goed ontluchten , op alle wielen en als dan de klacht er nog eens is , op de rembank. Wie kan er mij goed uitleggen , hoe ik het best onlucht ? Eerst links achter , dan rechts voor , dan rechts achter en dan links voor ?

cooperke 007 0

16 jaar

Heb daarjuist een bijkomende test gedaan , aangezien ik technicus ben aan de Thalys heb ik meetaparatuur om de warmte te meten van de remschijven , zo zien wij of die al dan niet gelijke warmte vertonen , wat hier kan leiden tot defecte rem enz . Heb eens heel goed gereden en geremt , verschillende keren aan een stuk . En wat blijkt , achterste remmen en voorste rechts ( waar ik al alles op vervangen heb ( remklauw enz... ) hebben dezelfde temperatuur. De links voorste is 2 maal zo warm . Kan dit leiden tot een blokering of de achterste en voorste slecht ontlucht ? Want normaal moet remmen heet zijn als je stopt.

cooperke 007 0

16 jaar

Ik ben dan toch van mening dat er links voor iets mis is. Het warmer worden van de linkse schijf ten opzichte van de rechtse of de achterste. Remblokken die vast zitten of zuiger of geleidenpennen. Controleer vooral de stofhoes van de remzuiger als deze stuk is zit er vuil en troep op de zuiger en ook roest.
Druk de zuiger eens helemaal in en laat die dan weer er uitkomen (niet helemaal natuurlijk) en kijk of dat allemaal soepel gaat.

Highway 670
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo C70 of stel zelf een nieuwe vraag.