mijn 240 station heeft al geruime tijd bij 1200 rpm een geluid ,alsof de uitlaat achter tegen de corrosserie aankomt.
Dit doet ie in alle versnellingen.De uitlaat is vernieuwd, en heeft voldoende bewegingsvrijheid.Ook zijn er geen zichtbare sporen
dat de uitlaat de carrosserie raakt. De aandrijfas en heeft geen speling, en de ophanging ook niet.
Als ik tegen de achterophanging aanklop trillen de achterveren,en maken geluid.zou het daar iets mee temaken kunnen hebben?
bvd
Erik
Geplaatst door smidt (0) , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 240? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 240 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 Reacties
240magazijn (0), 16 jaar geleden
zitten de achterveren goed in de schotels en hoe is de staat van de rubbers bovenaan in de schotel?
smidt (0), 16 jaar geleden
de rubbers zijn eruit.de veren zitten goed in de schotels.
240magazijn (0), 16 jaar geleden
als de rubbers eruit zijn, lijkt me dat het prbleem van de resonantie!
smidt (0), 16 jaar geleden
ik zal dat eens proberen.Ik dacht dat dat puur voor de aanslag zou zijn.
Badankt voor de tip.
240magazijn (0), 16 jaar geleden
ik denk nu dat jij het over de stootrubbers hebt, maar het gaat om de rubbers die bovenop de veren zit, een ring dus, die tussen de veer en de schotel geklemd zit, die zijn ook vaak rot of zelfs helemaal weg!
smidt (0), 16 jaar geleden
dat klopt .die bedoelde ik. die andere rubbers zullen er dan wel niet zitten. kan dat dat resonantie veroorzaken?direct kontakt met het chassis?
240magazijn (0), 16 jaar geleden
dat is zeker een optie van je probleem (als je zeker weet dat de uitlaat het niet is) als je de uitlaat aan de achterkant vastpakt en hem eens flink heen en weer schud dan hoor je nix?
smidt (0), 16 jaar geleden
nee,die hangt volledig vrij.
240magazijn (0), 16 jaar geleden
mmm, dan toch maar eens naar die rubbers kijken denk ik! Of gewoon preventief vervangen voor nieuwe om het uit te sluiten!
smidt (0), 16 jaar geleden
ik zal kijken en houd je op de hoogte
smidt (0), 16 jaar geleden
hoi,
ik zou je op de hoogte houden.Inmiddels is het resonantieprobleem opgelost. De D-riem is gebroken (na nog geen 70dkm),ja,ja volgens het boekje om de 60dkm.
De motor liep stationair bij breuk. Zal ik nog een kans maken zonder kopdemontage?
Als het meer is doe ik het in ieder geval niet. 4 jaar geleden (70dkm) geleden heb ik alles vernieuwd(kop,verstuivers,brandstofpomp,riemen.
ps Het voorste rubber van de draagarm LA ligt eruit.Dat zal wel het resonantieprobleem zijn geweest.
240magazijn (0), 16 jaar geleden
Op zich hoeft het geen probleem te zijn bij deze motoren dat de riem breekt, de kleppen zakken volgens mij niet zo diep dat ze de zuigers raken.