Volvo V50: Roetfilter V50 - problemen "vol Roetfilter"

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0D

Ik ben (trots) eigenaar van een Volvo V50 2.0D met 220.000km op de klok. Een 1.5maand terug kreeg ik de melding “roetfilter vol”. I had de dealer gebeld en hebben het advies gegeven om een kwartier hoog in de toeren te rijden 3500 – 4000 toeren zo kan het Roetfilter schoon gebrand worden.

Helaas, Dit heeft weinig effect gehad op het roetfilter. De Volvo dealer heeft de sensoren vervangen, mn auto aan de computer aangesloten en een nood regeneratie uitgevoerd. Het heeft even geholpen 1.5 week later kwam het probleem weer terug. De zelfde melding kwam “Roetfilter Vol”. De Volvo dealer heeft het roetfilter ook al vervangen maar hierbij het zelfde verhaal, het probleem was opgelost voor korte duur. Zit nu nog steeds met de problemen.

Lang verhaal kort te maken nu al 5 keer bij de dealer geweest voor het roetfilter probleem. Ik wil dat dit gezeur opgelost wordt anders is het weg Volvo!


Zijn er nog meer mensen met dit probleem en weten jullie een oplossing?

Volvorijderr

Geplaatst door Volvorijderr (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V50? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

oldford (0) PRO, 11 jaar geleden

Je bent niet de enigste, er zijn wel meer problemen bekend, ook bij de 2.0l.
Zoek op het forum en je vindt bijvoorbeeld deze: http://problemcar.nl/viewtopic.php?id=18...

Een deel van de problemen wordt veroorzaakt door te veel korte ritten of door bestuurders die de motor uit en aan zetten tijdens de regeneratie en daarmee het proces afbreken.
Een ander deel zit in de complexiteit van het systeem. Zelfs dealers weten niet exact wat welke sensor voor een signaal moet afgeven en wanneer een regeneratie wordt afgebroken.

Hou in ieder geval je oliepeil in de gaten, als dat stijgt is er echt een behoorlijk probleem.

Volvorijderr (0), 11 jaar geleden

Ik heb het forum item na gekeken en kwam terecht bij Digicar Doetinchem.
Ik zie dat er een mogelijkheid is voor mijn Volvo V50 om het roetfilter te verwijderen en softwarematig aan te passen.

http://www.digicar.nl/roetfilter_verwijd...

Ik zie een aantal positieve verhalen van Digicar voorbij komen op het forum.
Ik hoop dat ze m´n roetfilter problemen op kunnen lossen.

Bel ze vandaag even op voor wat informatie!


Ik zal gelijk m´n oliepeil in de gaten houden, en de oplossing voor het probleem vermelden!

Herman BMW (0) PRO, 11 jaar geleden

Alle turboslangen heel, toevallig ook een keer gehad was een slang aan de voorkant van de motor.

Volvorijderr (0), 11 jaar geleden

Herman, heb gelijk de turbo slangen laten na kijken maar hiermee was niets aan de hand.

Ik heb ondertussen het roetfilter laten verwijderen door Digicar in Doetinchem. En met resultaat, ik heb tot de dag van vandaag geen last meer van gehad. ( ondertussen 800-1000 km gereden). Zij hebben gelijk m'n auto nagekeken op eventuele mankementen en kreeg netjes een rapportje mee naar huis toe. Daarbij was het de vraag hoe het exact zit met APK e.d. maar ook dit geeft geen problemen. Het wordt namelijk ook uitgevoerd voor garagebedrijven en Volvo dealers.
Top werk!

Oplossing:

http://www.digicar.nl/roetfilter_verwijd...

V50_2.0d (0), 11 jaar geleden

@ Volvorijderr
Vanwege aanhoudende problemen met regenereren overweeg ik dezelfde oplossing.
Kun je / wil je aangeven wat dit jou gekost heeft?

Bvd

moderator (0) PRO, 11 jaar geleden

@V50_2.0d:

Neem even via de mail contact op voor je vraag. Factuur- cq. reparatiebedragen zijn geen onderwerp voor deze site.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V50 of stel zelf een nieuwe vraag.