Tijdens mijn vakantie in Zuid Frankrijk kwam er plotseling rook uit mijn ventilatiekanalen.
Meteen de airco gestopt waarna ook direct de rook stopte. ( Er was geen brandlucht)
De buitentemperatuur was op dat moment 28 graden en we reden op een hoogte van ongeveer 1000 meter. De motor werd zwaar belast omdat het heuvelachtig terrein was en de auto een caravan van 1250 kg trok.
In eerste instantie dacht ik aan condens daar het ook erg vochtig weer was maar later zonder caravan en droog weer trad het weer op. De airco heb ik niet meer gebruikt omdat ik niet weet wat het kan zijn en wat voor schade het kan veroorzaken.
De Airco werkt voor zover ik het kan zien goed.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kan een aircolekkage zijn....
even langs de airco boer rijden, normaal zit er ook een controle vloeistof in ( zichtbaar met speciale lamp) en hij kan
meten hoeveel vloeistof er nog in zit.
19 jaar
dus zoals ik het begrijp kan zo'n aircoboer meten hoeveel koelmiddel er inzit, en is het zo gebeurd en niet zo duur om evt bij te vullen?
mijn auto is 3 en half jaar oud en heeft 56000 km gereden met ecc, is het verstandig om ea eens te laten controleren of is dit niet nodig?
de airco werkt perfect, maar vraag me af of dit ook controle of onderhoud nodig heeft of moet dit alleen als die het niet meer doet??
19 jaar
eigenlijk moet controle jaarlijks plaatsvinden, vullen en controleren kost iets van 100 tot 200 euro afhankelijk van de garage.
Bij een vermoeden van lekkage zullen ze eerst dmv vacuum kijken of er een lek zit, voordat ze het systeem weer gaan vullen.
bij een lekage zal het syteem snel minder worden daar dit onder constante druk staat.
19 jaar
Hallo
Bedankt voor de reacties maar het juiste antwoord zat er niet bij.
Het was achteraf niet de airco maar een lekke kachel radiateur.
19 jaar
Hallo
In het instructie boekje onder het hoofdstuk verwarming c.q. airco gebruik staat bij opmerkingen dat het wel eens voor kan komen dat er dampvorming uit de roosters kan komen. Heeft te maken met de luchtvochtigheid en temperatuursverschil. Heb ik ook wel eens met mijn Volvo (S40). Heel normaal, succes
18 jaar
Ik heb momenteel hetzelfde probleem. Het lijkt op rook / stof en komt langs de voorruit omhoog. Ook beslaat mijn voorruit met een soort witte, vettige aanslag. 2 diagnoses geven aan dat het ws. gaat om een lekke kachelradiateur.
Mijn vraag is: moet de radiateur vervangen worden (dus het hele dashboard eruit) of is de mogelijkheid van een 'pil' (komt in het koelingssysteem en moet lekkage (tijdelijk?) stoppen) een goed alternatief? Wat zijn de ervaringen met zo'n pil? Ik rij in een C70 2.3 T5 met 90.000km op de teller.
Bert-Jan van Leeuwen
18 jaar
bij de c70 weet ik het niet maar bij de s70 is het een klein uurtje werk het dashboard hoeft er niet uit. De radiateur kast dacht ik ongeveer 250 euro
18 jaar
voor een kachelradiateur hoeft het dashboard er niet uit!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S70 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar