De "silentbloc" in de wielwdraagarm links achteraan is versleten. De nieuwe rubber is in diameter veel groter dan het gat waar hij in moet. Ongeveer een jaar geleden had ik hetzelfde probleem aan de rechter kant.
Ik heb toen de wieldraagarm maar naar de daeler gebracht om de rubber erin te krijgen. Deze had toen 175 gevraagd om de rubber erin te persen.
Mijn vraag is nu: Wat is een goede methode om de rubber erin te persen? Kan ik mij behelpen met een bankschroef en eventueel vet of olie?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De juiste methode is persen met een geschikte / bestemde hydraulische pers, absoluut geen olie daarbij gebruiken. Met een bankschroef gaan dit soort acties niet lukken.
Gr. paul
ok, bedankt. 'k Zal nu wel eens bij een andere daeler gaan. Dan kan ik meteen zien of die ook zoveel aanrekend
16 jaar
[quote=patrickvc]ok, bedankt. 'k Zal nu wel eens bij een andere daeler gaan. Dan kan ik meteen zien of die ook zoveel aanrekend[/quote]
rondje bellen...... scheelt gauw.
Gr. paul
Rubber is nu gemonteerd aan een HEEL HEEL gunstig tarief. Na montage van de draagarm heb ik een proefrit gemaakt en nu staat het stuurwiel lichtjes scheef (schuin- niet horizontaal). Kan het nu zijn dat door de nieuwe rubber de wielstand anders is en dat dit invloed heeft op de vooras?
Toen ik vorig jaar de andere draagarm had hersteld, heb ik ook nieuwe banden gemonteerd en een wieluitlijning laten doen.
(auto is ondertussen ook naar de technishe controle geweest en daar is de herstelling goedgekeurd.)
16 jaar
[quote=patrickvc]Toen ik vorig jaar de andere draagarm had hersteld, heb ik ook nieuwe banden gemonteerd en een wieluitlijning laten doen[/quote]
Nogmaals wieluitlijning laten controleren...
Gr. paul
Dus moraal van het verhaal. Beide draagarmen tegelijk aanpakken en dan hoeft een wieluitlijning waarschijnlijk niet.
16 jaar
[quote=patrickvc]Dus moraal van het verhaal. Beide draagarmen tegelijk aanpakken en dan hoeft een wieluitlijning waarschijnlijk niet.[/quote]
Indien er werkzaamheden aan draagarmen / ophanging zijn geweest is het raadzaam om uitlijning te controleren, zonodig afstellen.
Gr. paul
Na vervangen van rubber in draagarm (de andere kant vorig jaar vervangen=20000km verschil) heb ik dus de wielen laten uitlijnen. Stuur staat nu terug recht en de auto is door de technische kontrole. Wanneer ik nu in een put of een voeg in het wegdek rij, dan slingert de auto achteraan. Hiervoor heb ik dat probleem nooit gehad, ook niet toen ik vorige keer maar één kant heb vernieuwd. Ik heb de indruk dat het met de voorkant te maken heeft, alhoewel ik nergens speling kan vinden. (ook achteraan niet, wat de technische anders zeker zou gezien hebben.)
Bandendruk is ok, vering is op de tijdens de techn.kontrole getest. (Wanneer ik de auto aan elk wiel inveer, komt deze mooi terug omhoog en daald hier maar ong 1cm zonder verder te wiegen. Dus dit lijkt me wel ok)
zijn er nog ideeën????
groeten,
Patrick
16 jaar
Uitlijnrapport: vooraan ligt alles binnen tolerantie
Achteraan: wielvlucht Links 0°27' (-1°10' en -0°10')
Rechts -0°13' (-1°10' en -0°10')
Toespoor Links 1°18' (0°06' en 0°12')
Rechts 0°11' (0°06' en 0°12')
Totaal 1°29' (0°12' en 0°24')
Stuwhoek 0°33'
Hieruit blijkt dat wielvlucht en toespoor links-achter buiten tolerantie valt.
Kan dit de oorzaak zijn van het wiegend gedrag. Kan dit bijgeregeld worden.
wielvlucht 0°37' buiten tolerantie
Toespoor 1°05' buiten tolerantie
is dit véél te veel of kan dit erdoor???
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar