Volvo V40: rubbers stabilisatorstang voor

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900 ph 1

Bij optrekken en remmen hoor ik vooraan een tok ,volgens mij een van de rubbers van de stabilisatorstang aan de bestuurderszijde , probleem is dat ik deze moeilijk zie zitten
vraag is
zijn deze gemakkelijk te vervangen kan men dit zelf of laat men dit best over aan een garage ?
en indien zelf wat moet er allemaal los ?
hoeveel tijd moet je rekenen voor deze karwei en hoeveel kosten die ?
kan het kwaad om daarmee te rijden ? doet het nu al 15000 km

volvo phase 1 1900 diesel van 1998 met 185000 km



gr

Pat8393

Geplaatst door Pat8393 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

Ramon9285 (0) PRO, 17 jaar geleden

is in een half uur te doen,is niet zo moeilijk..

patrickvc (0), 17 jaar geleden

Kijk ook eens of het niet het koppelstangetje aan de stabilisatorstang(hoorbaar als je met je wiel in kleine putjes rijdt of gewoon met de hand de speling voelen)
Deze zijn ook gemakkelijk te vervangen en kosten ong €25 per stuk. Bij mij was er een defect op 225.000km

volvoxc90 (0) PRO, 17 jaar geleden

Als ik het mag zeggen zou ik het naar de garage brengen want de rubbers die ik denk die vervangen moet worden lukt je niet thuis.

Ramon9285 (0) PRO, 17 jaar geleden

als je op de grond moet liggen is het lastig!

Pat8393 (0), 17 jaar geleden

Nu op de grond liggen hoef ik niet ,
ik heb namelijk een smeerput in mijn garage .
maar ik dacht dat ik hier ergens gelezen had dat de wagen achteraf terug moest worden uitgelijnd ? ik ga in ieder geval eens eerst de koppelstangetjes nazien maar ik denk toch eerder aan mijn eerste vermoeden

Ramon9285 (0) PRO, 17 jaar geleden

uitlijnen hoeft niet.

Pat8393 (0), 17 jaar geleden

ok nu ik weet dat ik niet uit te lijnen kan ik aan de slag ik zie wel wat ik tegen kom

nog ergens valkuilen waar ik moet vrezen ?
gr

volvoxc90 (0) PRO, 17 jaar geleden

Ja, maak de kruiskoppeling los bij het stuurhuis anders gaat je claxon aan de gang of wat erger is als je het subframe naar beneden trekt je de stuurkolom stuk maakt. De kunstof breekstiften in de stuurkolom breken dan en krijg je een tik geluid bij draaien aan het stuur. Ik ben hiet helemaal mee eens dat je niet hoeft uitlijnen.
Ik heb medere malen mee gemaakt dat het wel moest waarschijnlijk om dat het subframe niet helemaal op zijn plaats terug was gekomen. Als je voorzichtig te werk gaat zal het wel mee vallen.

Pat8393 (0), 17 jaar geleden

als ik het risico bekijk dat ik neem ,gekoppeld aan het feit van het al of niet uitlijnen
zal ik de goede raad maar niet in de wind slaan
(gezien het volgens ramon maar een goed half uur werk aan is zal men daar niet armer van worden )
in ieder geval bedankt voor de reactie van Volvoxc90 en Ramon
(soms moet men een doorgedreven hobby maar eens aan de vakman overlaten )

gr

volvoxc90 (0) PRO, 17 jaar geleden

Ik denk dat je een verstandig besluit hebt genomen. Ik heb er al genoeg vervangen maar de meeste collega's van mijn zijn er niet happig op. De tijd van Ramon is een VST-tijd en die heb ik meestal niet gehaald.
Ik denk dat het voor u een avondje in de smeerput was geweest en misschien de volgende dag toch naar de garage.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.