auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo S80: s80 werking airco compressor

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine

hallo

Airco net gevuld met 1000gram koelmiddel, was nagenoeg leeg.
Wel nu: ik heb een vraagje over de werking van airco compressor. Klopt het dat de airco compressor bij een S80 met pulsen aanslaat, het werkt 5 seconden blijft dan 2 seconden uit en gaat dan weer in , de temperatuur blijft aardig stabiel rond de 8-10graden bij 20graden buiten. De LD blijft rond de 2bar en de HD rond de 7tot 9 bar. Niets aan de hand zou ik zeggen, alleen de werking van de airco compressor baart mij zorgen.

Alvast bedankt voor jullie info.

Geplaatst door

aemre (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Nee, dat klopt niet.
Er zal wel iets aan de hand zijn, omdat de hogedruk niet klopt bij een buiten temperatuur van 20°C, dit is een ideale temperatuur en zou de druk van de HD zijde 11 bar mogen bedragen hetgeen overeenkomt met een buiten temperatuur van 20 á 21°C.

Er kunnen tal van oorzaken zijn, een expansieventiel wat niet goed werkt of de compressor lekt inwendig ? om maar even iets aan te halen.
Het voornaamste is nu dat de oververhitting/nakoeling berekend moet worden om eventueel daaruit op te maken waar het probleem ligt.

TheoStek 0
badge

13 jaar

Als de speling (luchtspleet) van de magneetkoppeling te groot is moet je een ringetje verwijderen.

TheoStek 0
badge

13 jaar

Een speling van 1mm of meer geeft al problemen bij Volvo en niet alleen bij Volvo,.

Dus er zit een teveel ruimte tussen de aandrijving van de pomp en magneetkoppeling van 2mm dat kan, en neem je niet weg door er nog een shim tussen te plaatsen.
Het is hoe je het bekijkt, maar bij Volvo geven ze al snel de geest als de speling meer dan 0,8 mm bedraagt.

TheoStek 0
badge

13 jaar

De druk blijft laag omdat de compressor zoals ik heb vermeld om de 4 a 5 sekonden in en uitschakelt, bij inschakelen wil de druk nl. omhoog maar omdat ie uitschakelt zakt ie terug. Mij gaat het er dus om waarom blijft de compressor niet continu in. Is dat een regeling of heeft met die speling te maken en zoja hoe controleer ik dat heb je een foto of afbeeldng van hoe men dit kan uitvoeren,

alvast bedankt

aemre 0

13 jaar

de speling controleren is simpel. Je kijkt op de aircopomp en dan zie je naast de multisnaar een schijf zitten met daar tussen een spleet.
Als die groot is (met het oog al vaak te zien) dit herstellen door een shim weg te nemen.
Minimale afstand is 0.3mm.

Highway 745
badge

13 jaar

ik heb op onternet een link gevonden hoe men een shim weghaalt alleen is deze van een saab, is dat hetzelfde of zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten?

zie link
http://www.saab9000.com/procedures/venti...

aemre 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S80 of stel zelf een nieuwe vraag.