Volvo 460 1.8 i automaat start niet. Vermoedelijk is de schakelaar op de versnellingsbak stuk. Ik hoor bij de poging tot starten van de auto ( in de P of N stand ) een snel tikkend geluid, als dat van een relais dat kapot is. In eerste instantie deed de startmotor helemaal niets, maar na een paar keer heen en weer bewegen van versnellingsbakhendel ontstond er enig leven in de vorm van dat tikken.
Kan iemand mij aanwijzingen geven hoe ik die schakelaar moet vervangen van binnen uit de auto of van onder ? En dan graag stapsgewijs aangeven hoe die operatie moet verlopen.
Vast hartelijk dank aan iemand die de moeite neemt om dit aan te geven.
A.L. Burger.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Snel tikken van de startmotor is vaak een te lege accu.....probeer eens met starthulp (startkabels) en een tweede auto of accu.
Bedankt voor je antwoord Hans4040.
De WW is er ook al bij geweest en ik meen mij te herinneren dat hij er voldoende extra spanning opgezet heeft. ( de motorkap stond omhoog.) Mijns inziens had hij onvoldoende kennis van de Volvo 460 automaat, want hij adviseerde er een nieuwe startmotor op te zetten. Hij realiseerde zich waarschijnlijk niet dat de auto een automaat had, en dat je eerst moet proberen of het relais op de versnellingsbak onder de versnellingskeuzehendel wel goed functioneert. Ik heb dit op dit op internet gelezen. Na de hendel vele malen door het systeem heen en weer geschoven te hebben bewogen,kwam er leven in de vorm van het tikken van de startmotor en zelfs het verlichtingslampje ging weer branden onder de letters bij de hendel. Je zou toch zeggen dat daar een en ander niet goed zit en los en/of kapot is.
Je idee is goed.De hamvraag is: is het, het schakelrelais of de startmotor. Ik wil bij de schakelaar beginnen maar weet niet hoe die uit te bouwen van onder de auto of van binnen uit. Van binnen uit is in ieder geval een heel gedoe.
Weet je raad ? Wederom vast bedankt voor je antwoord.
Gr. Arend Burger.
8 jaar
Meten is weten , meet eens op de dunne draad van de startmotor of je daar 12v krijgt als je start .
Heb je daar 12v , maar gebeurt er niets , ook niet na een klap de startmotor , zou ik zeggen startmotor defect.
Geen 12v , dan terug meten naar de diverse componenten die er tussen zitten.
Dit alles wel met een volle accu , dit eerst even controleren.
Bedankt voor je antwoord. Bij beter weer ga ik dit doen.
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 460 of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar