Ik rijd sinds juni 2007 mijn V70 D5 2.4 met automaat. De tellerstand is nu ongeveer 340.000 Sinds een tijdje gaat het schakelen vooral bij langzaam ascelereren niet vlekkeloos en schakelt de auto van 1 naar 2 en van 2 naar 3 met een klap. Juist wanneer ik wat meer vermogen gebruik tijdens het optrekken is het probleem minder groot of helemaal niet te merken.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Beginnen met de bak spoelen en of er een SW update voor de bak beschikbaar is. Als dit niet helpt zal het een revisie worden.
Zijn warm de klachten erger of juist in koude toestand ?
Zitten er foutcodes in de automaatbak ?
Hoe is het motormanagement ?
Het is verstandig om eerst te kijken wat er aan de hand is voordat je geld over de balk gooit met een bakspoeling.
Spoelen is goed alleen het repareert niet om dit zomaar uit te proberen vind ik persoonlijk geen sterk advies!
David, als je de olie ziet die er van een bak afkomt bij Volvo is het geen geld weg gooien. Inderdaad je hebt gelijk foutcode's uitlezen is ook wenselijk.
Ik weet niet meer welke bouwjaren er onder vallen maar er is een service bericht geweest over het kleppenhuis.
Onder deze auto zit inderdaad een 55-50SN over deze bakken is een schrijven over het kleppenblok geweest.
Ik ben op dit moment niet in Nederland en kan dus ook niet onmiddellijk actie nemen. De olie is 1.5 jaar geleden ververst bij een volvo dealer in Nordhorn, (Paertmann) maar dat heeft niets opgeleverd, wel werd me verteld dat de olie heleml zwart was en aan vervanging toe. Ik neem aan dat zij de situatie ook uitgelezen hebben. Graag zou ik iets willen weten over het genoemde schrijven dat naar aanleiding van de 55-50SN is uitgegaan. Ik ken deze niet.
Verder zal ik de auto bij thuiskmst in juni onmiddellijk laten spoelen zoals gesuggereerd
10 jaar
De problemen doen zich voor wanneer de motor koud -, als ook warm is. Daar merk ik eidenlijk geen verschil
10 jaar
Als het onderhoud anderhalf jaar geleden niks heeft opgeleverd vrees ik voor het ergste en helemaal met de kilometerstand welke de auto nu heeft. Vermoeden is dan dat er al slijtage in iedergeval in het kleppenblok zit en grote kans al verder in de koppelingen van de bak.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar