👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Mijn schakel probleem zit 'm in 't feit dat hij uit zijn 5 springt op het moment dat je het gas loslaat en vervolgens daarna weer gas geeft. Verder gaat hij vaak zeer moeilijk in en uit de 1e en 2e versnelling (bij het uit de versnelling halen is het net alsof hij blijft "plakken"). Over de problemen met de 5e versnelling heb ik reeds meerdere berichten en oplossingen gelezen, echter werd hier geen enkele keer gerept over de 1e en 2e versnelling.
Hij heeft zo'n 160.000 km gereden, lekt geen Olie en de schakelbusjes zijn al vervangen. Wie geeft mij raad zodat ik goed beslagen ten ijs kan komen bij de garage want zij kunnen niet met zekerheid zeggen wat het probleem is.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is de bout van de 5 versnelling vast gezet? deze wil wel eens loslopen en gaan de andere versnelling ook lastig.
Lastig in 1 of 2 kan ook afstelling van de schakelstang zijn. Als ze ooit de afstelling veranderd hebben van de schakelstang en later de busjes staat het niet helemaal correct.
Het schakel probleem is begonnen met de 1e en 2e versnelling en toen hebben ze nieuwe busjes er op gezet en de schakelstang omgedraaid (heb ik tenminste begrepen). in de versnellingbak zijn ze toen niet geweest en ze gaven aan dat wellicht in de 2e fase de olie ververst kon worden en de tandwielen schoongemaakt konden worden omdat daar wellicht het probleem zou kunnen liggen (vuile tandwielen). Maar omdat dit in verhouding een stuk duurder zou zijn en wellicht niet de oplossing, hebben ze dat vooralsnog even gelaten.
15 jaar
Heren, excuus voor het late bericht maar het was inderdaad de moer van de versnellings as. Bedankt en alles is verholpen
Groet,
Edo
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar