Volvo S60: scheeftrekken bij remmen

Bouwjaar: 2004, Brandstof: LPG, Motorcode: 24

Mijn volvo trekt naar links bij het remmen heb de auto al laten uitlijnen en draagarmrubbers laten vervangen maar dit heeft niet geholpen. Hij doet dit bij zacht afremmen als je hard doorremt verdwijnt het scheeftrekken weer. Bij garage wordt nu vertelt dat er een beetje speling in het stuurhuis zit. kan dit het scheeftrekken veroorzaken

egbert.P

Geplaatst door egbert.P (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo S60? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

volvo-henk (0) PRO, 12 jaar geleden

Waarschijnlijk blijft er een remcilinder hangen die bij stevig remmen wel naar buiten gaat en bij licht remmen niet.

Gr. Henk

egbert.P (0), 12 jaar geleden

Ze hebben bij de garage de remmen ook getest de waarden waren aan beide zijden gelijk

volvo-henk (0) PRO, 12 jaar geleden

Hebben ze op de testbank ook licht geremd of alleen maar stevig geremd.

egbert.P (0), 12 jaar geleden

Ze hebben de voor-en achterremmen getest op de remmentestbank met oplopende pedaaldruk hier kwamen geen afwijkende waardes uit. Wat kan het verder dan nog zijn

mark clio (0), 12 jaar geleden

ik denk toch een remcilinder vast of weing speling loopt niet lekker soepel is zeer zeker de moeite om naar te kijken.
Ik heb het ook een keer gehad namelijk.

gr mark

kaleido 1 (1900) PRO, 12 jaar geleden

Of een geleidepen van het remzadel is niet goed gangbaar.
Remmen loshalen en alles controleren op gangbaarheid.
Omdat hij naar links trekt wil het niet zeggen dat het probleem ook links zit , rechts kan tezwaar lopen waardoor deze remklauw er als het ware achteraan komt , dus beide kanten controleren.

FvdL (0), 12 jaar geleden

Bij het vervangen van de remblokken wordt vaak vergeten dat de remklauwgeleidingen ook ontroest, schoongemaakt en licht ingevet moeten worden.

cor van jaarsveld (0) PRO, 12 jaar geleden

Dus controle van de wieluitlijning was zo gek nog niet. Maar als daarbij iets mis zou zijn?? Merk je (behalve de veerpootlagers)dat het eerst bij rechtuitrijden. En kan voorkomen dat d problemen elkaar opheffen.

Ik hoop dat men daarbij extra aandacht heeft gegeven aan de volgende zaken.. Veerpootlagers?? bandenspanning??/ verschil l/r Fuseekogel?? (krom) Veerpootlager?? Vastzitten of zwaar gaan. Banden en velgmaten??? Vooral de ET waarde van de velgen....

Vooral een platen (remmen test) bank Is in het leven geroepen voor de APK, En daarbij was (en is misschien nu nog) een verschil van 10 % tussen links en rechts acceptabel.. Dit wordt dan gemeten bij de maximale kracht.. Een gedeeltelijk vastzittend remblok zorgt bij heel licht remmen voor 100% verschil, bij krachtig remmen zou dat best nog ruim binnen de grens van 10% kunnen liggen. Bij langzaam rijden hebben de wielen veel minder de neiging om rechtdoor te gaan dan bij hogere snelheid.. Daarom dat vervelende gedoe. Dus toch maar onderhoud aan de remmen (laten) plegen. gangbaar maken...

hellbat (0) PRO, 12 jaar geleden

30% verschil is afkeur.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S60 of stel zelf een nieuwe vraag.