auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo S60: schokdempers volvo s60 d5 2001

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.4 d5

goedemiddag heren,(eventueel dames)

Ik zit met een kleine vraagje.
Ik heb een schokdemper aan de voorkant die licht begint te zweten en dacht er dus over na om ze allebei aan de voorkant te vervangen.
Maar ik zie nu dat ik 2 soorten kan gebruiken.
de ene is met gasdruk en de andere is hydrolisch.
Welke raden jullie mij aan?
zit er nog verschil in comfort ?
is het van belang dat ik dan ook de veerpootlager vervang of kan deze gewoon blijven zitten.
Alle advies is welkom

een ander vraagje is de auto kraakt wel eens over dempels of een keiweg.
ligt dit aan de schokdempers of is het wat anders. (fuseekogels heb ik laatst nog vervangen)
Is het staandaard dat je de veer mee vervangt of is dit 1 geheel.

ben wel redelijk op de hoogte van motoren, electronica en zo maar het onderstel heb ik nog geen kaas van gegeten.

Geplaatst door

sinterklaas (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

gekraak kan komen van stabilisatorstangrubbers, maar zou ook gebonk kunnen geven
bekend probleem hadden v40 en s40 in het begin al, nieuwe rubbers monteren zou het oplossen, zit extra plaatje tegenwoordig bij die eronder gaat om zo alles op zijn plaats te houden.


qua veerpoot is altijd gevult met olie (die remt namelijk beweging af als het door een nauwe opening moet) zelf citroen gebruikt olie(vloeistof) in hun veersysteem, de veerbol is ene kant de olie en andere kant kamer met gas
naar mijn weten is alleen normale schokbreker en elektronische schokbreker, voor 1 schokbreker scheelt het bijna 300euro al(elektronische schokbreker is 450euro, en normale 150euro)

dus ik weet niet waar je de twee soorten hebt gevonden maar je moet het dus op bovenstaande zien
elektrische schokbreker zit alleen in als je in kan stellen de comfort van de auto, op hard of zacht (soms ook nog auto)

schokbreker die zweet heeft km's mee gemaakt dus ook de rest
als hij 3 ton of meer heeft gereden en niet bekend is, dan veer controleren of hij geen roest vorming geeft, verf dat los laat of wat voor beschadiging dan ook
en de rest advies allemaal mee vv

ik snap het hele verhaal hierboven niet,
als ik bij monroe kijke dan geeft hij voor mijn type auto alleen gasgevulde schokdempers aan, dan vraag me ik me af hoe de mijne die er nu inzit dan kan zweten. Ik ga er dan van uit dat deze oliegevuld is.
ik heb het helemaal niet over electronische gehad.

mijn vraag is alleen wat is het vershil tussen deze twee en welke horen er standaard onder deze auto.
verder vroeg ik of er verschil in comfort is.

de auto heeft helemaal niet zoveel gereden en is keurig netjes probleemloos door de apk gekomen met enkel als adviespunt een schokdemper die licht begint te zweten.
kilometerstand is 190.000 en bij lange na geen 3 ton.

mijn vraag is of het staandaard is dat de veerpootlager meegenomen moet worden.

sinterklaas 0

13 jaar

ik heb gekeken op www.hbase.nl
daar staan ze wel allebei op

gasgevult vloeistofgevult denk dat ze daar eigenlijk hetzelfde mee bedoelen
schokbreker is een schokbreker
als monroe maar 1 type aanbiedt voor de auto dan is het een die gelijk is aan degene van volvo zelf
qua comfort zal een nieuw schokbreker iets wijzigen, meeste voelen het niet, maar als hij echt lek is geweest dus degelijk
als de comfort wijzigd van de orginele dan wordt dit wel gemeld met woorden, maar alle schokbrekers die ik ken zijn dit niet (alleen met veren wel gezien)

veerpootlager wordt niet standaard gedaan weet wel dat ze bij deze km-standen keer kunnen komen maar kan ook zo zijn dat ze met gemak nog een ton mee gaan
dit is moeilijk te zeggen maar 1 ding is zeker wordt niet standaard vervangen alleen als advies op gegeven om mee te nemen bij vervanging ervan

Ik zou gewoon originele schokdempers monteren en aan de hand van je chassiscode op het productieplaatje onder de motorkap krijg je dan degene die er dus vanaf fabriek ook onder zitten.

Herman BMW 0
badge

13 jaar

de dealer heeft ineens ook over gasgevuld.
ik snap er niets meer van

sinterklaas 0

13 jaar

De Volvo-dealer kan inderdaad via de chassiscode op het productieplaatje onder de motorkap PRECIES zien welke schokbrekers er onder horen !!
Het gekraak KAN komen van de bovenste veerschotels, ik zou DIE in ieder geval mee (laten) vervangen als de schokbrekers toch vernieuwd worden !!

En als je geen "four-C" onderstel hebt zijn het in ieder geval GEEN electronische schokbrekers.

oke,

ik ga deze week de boel laten vervangen. de dealer had pas over 2 weken tijd dus ik ga langs profile.
bij hun kan ik kiezen uit monroe, koni of bilstein.
profile adviseerde monroe maar de apk meester adviseerde koni.

de veerschotels zijn dat hetzelfde als de veerpootlagers ??

sinterklaas 0

13 jaar

In de bovenste veerschotels zitten geen lagers, de Volvo-dealer weet precies welk onderdeel je bedoeld !

eeeeuuuh ik ga niet naar de dealer want die kan niet op korte termijn, ik ga op vakantie met de auto daarom vroeg ik of veershotels het zelfde zijn als als veerpootlagers.
maar ik ga ze sowieso vervangen als de dempers gedaan gaan worden. Denk dat ze bij de garage wel weten wat je bedoelt.
groet,

sinterklaas 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S60 of stel zelf een nieuwe vraag.