close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo S40 2003: Servicebeurt 160000 Km

Bouwjaar: 2003, Brandstof: LPG, Motorcode: B4184S9

Ik heb gehoord dat bij de kmstand 160000 de distributieriem vervangen moet worden.
Is dat zelf te doen of heb ik daar speciaal gereedschap voor nodig, waar moet ik op letten en is daar een handleiding cq werkplaatshandboek voor te vinden op het internet?
Wat moet ik eventueel nog meer vervangen en moeten er ook kleppen gesteld worden bij dit type motor?
Ik heb de auto pas 3 weken en ik zit nu aan de 160000 Km vandaar de vragen.

gr Jan

Geplaatst door

johannesgerardus (0)

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Jan, met alle respect voor je moed, maar als je dit niet weet kun je het beter in een garage laten doen.
Die mannen hebben het juiste gereedschap en er is nog garantie op ook.
Als je het fout doet heb je kans op motorschade (kleppen krom, zuigers beschadigd, etc.)
kijk eens op www.mijngarage.nl voor een offerte van garages bij jou in de buurt.
Prijzen vallen wel mee.

mvg,
Hans.

Hans4040 1285
badge vip badge

17 jaar

Dit was eigenlijk geen antwoord op mijn vraag, mijn vraag was of ik speciaal gereedschap nodig heb en zoja wat en of er dingen zijn waar ik speciaal op moet letten. 2e vraag moet ik bij deze motor kleppen stellen of is dat hydr. geregeld.
gr jan

kleppen stellen hoeft niet is hydr
en voor de dis heb je speciaal gereedschap nodig

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

[quote=johannesgerardus]Dit was eigenlijk geen antwoord op mijn vraag, mijn vraag was of ik speciaal gereedschap nodig heb en zoja wat en of er dingen zijn waar ik speciaal op moet letten. 2e vraag moet ik bij deze motor kleppen stellen of is dat hydr. geregeld.
gr jan[/quote]
misschien WEL alvast een antwoordt op een NOG komende vraag..... ''maar geen NOOD daar komen mannetjes voor die het allemaal weer perfect voor jou herstellen''

gr,
paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

ach paul dan hebben we weer een tikkende volvo
kan ie nu de prijzen vast zien

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Kleppen zijn niet hydraulische het zijn vast stotters en hoeven alleen gesteld worden als er problemen zijn.
Dit komt naar mijn weten alleen voor bij LPG auto's.

Distr riem vervangen heb je geen speciaal gereedschap nodig alleen wel voorzichtig zijn met de nokkenastandwielen en de merktekens bij volvo zijn erg onduidelijk is meestal maar een krasje op een tandwiel. de riemspanner heeft een speciale afstelling nodig. Als de riem er opligt moet je met een inbussleutel de spanner opspannen zodat een soort van lipje recht omhoog staat.

volvoxc90 0
badge

17 jaar

Bedankt voor de reactie, vooral die van Volvo xc90. De 160000 Km beurt is inmiddels met goed gevolg uitgevoerd. Ondanks dat ik mij geen Proffesional noem heb ik toch wel enige sleutelervaring. Met een beetje technisch inzicht, gezond verstand, voorzichtig zijn en een goede autohobbyclub als back up, kom je een heel eind.

Maar toch bedankt voor de reacties.

Gr Johannes24

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.