deze auto moet 's ochtends langer doorstarten als normaal en als hij dan aanslaat rookt hij even behoorlijk.Het is net of het br.stoffilter leeg is.Gloeibougies zijn in orde,en terugslagklepje op filterhuis vernieuwd.Klacht is spontaan gekomen,en als motor gedraaid heeft rest van de dag geen last meer.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het roken duidt volgens mij op onverbrande brandstof. Er wordt dus wel al ingespoten, maar niet of deels verbrand. Weet je zeker dat er goed gegloeid wordt? (Hoewel dat met deze buitentemperaturen voor een directe diesel van VAG niet nodig is.)
Is de brandstofpomp al gecontroleerd?
Als de timing niet goed staat kan bij koude start net buiten zijn regelgebied staan.
Ook wil het wel eens voorkomen dat de pomp stuk is ,dan zit er gruis in en dat hoort natuurlijk niet.
Laat dit controleren door een erkend dieselspecialist.
!
Is het probleem al opgelost? Heb een soortgelijk probleem met een 850 tdi '96? hoor erg graag wat de oplossing was.
Gr, Carlo
@Carlo
De timing komt heel precies bij een tdi laat dit controleren in de garage of bij de Volvodealer.
Als je het zelf wilt oplossen moet je de krukas op tijd zetten onder de auto tussen de motor en de bak zit een uitsparing met een inkeping die gelijk moet staan met een kerfje op het vliegwiel.Dan op het brandstoftandwiel zit ook een kerfje en op de steun van de brandstofpomp zit ook weer een merkteken staan deze moeten tegenover elkaar zitten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar