Volvo V70 2000: slecht lopen op 3 a 4 cilinders

Bouwjaar: 2000, Brandstof: LPG, Motorcode: 24

hallo,
ben sinds 2 weken in het bezit van een v70 b bj 2000 met 2400cc lpg g3.
km 32000.
melding emissie storing en moter management branden,en na vervangen verlichting middenconsole eveneens airbag spoed.

de cruise control functioneerde niet.

dit was de staat voordat de ellende begon!

ik heb er eergisteren nog 700km mee gerden zonder problemen.

ik ben met een afgekoelde moter (8 uur gestaan) weggereden,na ca 0,5 km schakelde hij over op lpg,na ca1 km heb ik hem best ver door laten trekken( niet overdreven ver),daarna stond ik voor het stoplicht en merkte ik dat hij stond te schudden.

weer een melding erbij,moter storing;langzaam rijden,en het oranje moterblokje knipperde.

na een snelle inspectie;ca 15 km naar huis gereden, hij bleef onregelmatig lopen,ook op benzine,ook nadat hij even uitgezet was.

verder start hij wel meteen,geen lekkages zichtbaar,geen water bij de olie etc etc.niet afslaan,ook niet stationair,geen oplopende temperatuur. alles stond op peil,ik check iedere week alle vloeistoffen!

wie weet raad,na 4 jaar dolle pret gehad te hebben met een s 70 2.5 hoop ik dat ik ook aan deze volvo goede herinneringen zal krijgen,

bij voorbaat dank voor uw eventuele goede raad/adviezen

moparsattelite

Geplaatst door moparsattelite (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V70? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Klinkt als meerdere problemen door elkaar.
Schidden, schokken wijst op uitval van een cylinder. Knipperende lamp bevestigt dat en waarschuwt voor scahde aan de dure katalysator.
Als die lamp knippert moet je eigenlijk de motor uitzetten, of in ieder geval iets doen waardoor deze niet meer knippert.
Ik denk dat er bobine/bougie kapot is.

Auto uit laten lezen bij de dealer, zowel motor als airbag systeem. Dat scheelt een hoop gissen en zoeken.
Eerst benzine systeem goed krijgen, dan pas gas testen en eventueel repareren als daar nog fouten in zitten.

moparsattelite (0), 13 jaar geleden

geachte oldford,ik had al gehoopt op een reactie van u,omdat ik gelezen heb dat u het vaak bij het rechte eind heeft.
ik heb een vij dagje genomen en ga hem zodadelijk uit laten lezen,van de vorige eigenaar wist ik dat het emissie lampje brandt vanaf dat er een lpg installatie in ligt en dit scheen gebruikelijk te zijn..........het vervelende is dat de lampjes vaak uitgezet worden,en bovendien weet je nog niet meer wanneer je ze serieus moet nemen.
vandaag hoop ik meer te weten,ik meld me weer!

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Foutlampjes die branden is niet gebruikelijk. Ook niet als er een LPG-installatie in zit.
Zelfs al zou het bij LPG geen kwaad kunnen (wat ik niet geloof) dan nog kun je een "echte" storing niet meer herkennen.
Getuigt niet echt van vakbekwaamheid/verstand als iemand dat soort vreemde meningen gaat verkondigen.

moparsattelite (0), 13 jaar geleden

daar zit wat in,wat betreft de storing geeft hij code 3502 aan,storing in het ontstekingsgedeelte.
dus wat u gezegd heeft zou het (hopelijk) kunnen zijn. de bougies zijn onderweg,maar wat betrreft de bobines,zijn deze te controleren,zodat ik kan zien welke vervangen moet worden?
ziij er bepaalde bougies aan te bevelen om dit soort storingen te beperken?

moparsattelite (0), 13 jaar geleden

DANK U VRIENDELIJK OLD FORD,UW ADVIES WAS DUS HET JUISTE! MIJN ZOON HAD UW NAAM AL VAKER GEZIEN MET GOEDE DUIDELIJKE ADVIEZEN,DIT KEER HEEFT U WEDEROM HET JUISTE ADVIES GEGEVEN.!

ik heb sowieso nieuwe bougies geplaatst,kan nooit geen kwaad,toen de bobines 1 voor 1 losgekoppeld tot bleek dat er 1 defect was.

nieuwe bobine gehaald,en hij loopt weer als een zonnetje!

nog even 1 vraagje;is er een oorzaak aan te geven voor de uitval van de bobine of is het gewoon slijtage/levensduur??

bedankt voor uw hulp!

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Bedankt voor de feedback.

Bobines gaan kapot, helaas. Het is niet meer de kwaliteit van vroeger toen een bobine heel lang mee ging.
Wat ook niet helpt is de bouwwijze van tegenwoordig. Een bobine rechtstreeks op de bougie wordt warmer dan een los geplaatste.
En als de bobine TE warm wordt gaat deze kapot of gaat slecht werken.

Andere oorzaken kunnen zijn, vocht (water, koelvloeistof, olie) of een kapotte bougie.

Voor een volgende keer dat je moet testen: je kunt beter het stekkertje van de injector van een cylinder losnemen dan een bobine.
Met bobine los komt er onverbrande benzine in de uitlaat en dat vindt de kat niet leuk.

jowile (0), 13 jaar geleden

Ik heb ook een V70 uit 2000 op LPG en had enkele maanden terug dezelfde symptomen. Cruise control deed het niet. Motor liep onregelmatig en had weinig vermogen etc. Check engine lampje aan.
Je denkt van alles maar het is verholpen door een software update '30677007 UPGRADE ETM'
Totale kosten 40 euro klaar terwijl je wacht. Zie volvo technical journal Ref No: NL 13192.6.0 NL van 24 juli 2007.
Rijdt weer als een zonnetje

groet Joris

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.