300.000 km; brandstof pomp is gereviseerd, distrib riem, spanners, accu etc vervangen.
loopt goed.
wel startproblemen. t lijkt wel of ie geen brandstof krijgt. bij koud en vochtig weer en ook bij normaal of warm weer is even voorgloeien niet genoeg. Moet lang voorgloeien (40 sec) en slaat dan pas aan, maar niet altijd. ook als het 25 graden is. Maar soms doet ie het ook direct , dus de voorgloeibougies lijken OK.
Ook na een klein stukje rijden, ik stop even en doe de motor even 3 minuten uit (kinderen naar school), soms ook weer startproblemen.
Bezineslangen zijn niet lek; afsluitring benzinefilter ook goed. Afstelling riemen op tijd (anders zou ie niet soepel) rijden. Monteurs van Volvo garage hebben niets kunnen vinden.
De oorzaak van startproblemen bleek in eerste instantie te zitten in de pomp, die lek was. De pomp is gereviseerd geworden, maar daarna bleek de riempspanner kapot. Toen die was vervangen zou alles het weer moeten doen , maar na verloop van tijd kreeg ik de startproblemen. De pomp is overigens op tijd gezet na het vervangen van de riem volgens de monteur.
(De procedure die ik nu volg is 2 of 3 x lang voorgloeien en dan starten. Meestal gaat dat goed, maar ik vrees voor de wintermaanden !)
Suggestie die ik laatst kreeg: de startonderbreker zou het euvel kunnen zijn. Een monteur vertelde mij dat hij ooit een klant het bij wie met de ene sleutel de auto slecht startte en met de reserve sleutel prima. Ik heb ze ook omgewisseld maar bij mij geldt dat niet. Een ander vertelde mij dat oudere autos vaker problemen ondervinden van de electronica en dat de startonderbrekers bij oudere occasions eruit worden geknipt.
Zou dat het probeem kunnen zijn? Hoe knip je een startonderbreker uit het circuit?
(deze vraag heb ik gisteren ook gesteld, waar een snel antwoord op kwam. Het antwoord heb ik geverifieerd bij de monteur die mijn auto behandelde. Gesuggereerde oorzaak lijkt niet de het probleem te veroorzaken)
bvd.
Fred
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[quote=volvov70vraag]Hoe knip je een startonderbreker uit het circuit?[/quote]
De vraag is: ligt het aan de startonderbreker OF aan de brandstofpomp die niet op tijd staat ???
Een modeljaar 2000 diesel die niet start kan maar aan 2 dingen liggen:
Brandstofpomptijdstip laten controleren/afstellen met VIDA, anders weet je NOOIT of dat hij op tijd staat (ze zijn daar HEEL gevoelig op ivm starten)
De andere mogelijkheid is de stekkertjes van de immobilizer EN de antenne-ring laten vernieuwen (modeljaar 2000 is daar gevoelig op)
Probeer eens te starten met een LOSSE sleutel !!
Geen nieuwe topic aan maken maar door gaan op u bestaande topic. http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Daarom is deze nu gesloten.
Moderator Problemcar.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar