DE V70N heeft een Vialle lpi installatie.
Het volgende doet zich voor: Na de start loopt de auto even op benzine en gaat automatisch over op gas. Als dat gebeurt slaat de motor af. Na het starten loopt de motor weer. (onder het rijden de koppeling op laten komen, motor slaat aan) Het probleem doet zich voor als de motor koud is. Als je m vaker start op dezelfde dag doet het probleem zich niet voor.
Op benzine: loopt erg slecht op benzine, het lijkt soms alsof deze op 4 poten loopt. Bij gasgeven duurt het soms wel 2 tot 3 tellen voor de motor opppakt. Bij plotseling gas loslaten bokt de motor even. Bij stationair lopen schommelt het toeren tal tussen de 600- 1300 toeren. Na een aantal minuten wordt dat rond de 800/900. Gasklephuis is vervangen, dynamo is vervangen, voorste lampdasonde is vervangen, bougies zijn vervangen, nieuwe lpi pomp geinstalleerd.
Op gas: toerental varieert bij stationair, motor loopt wel beter, soms wat schraal lijkt het. Bij gasgeven geen vertraging, wel bij plotseling gasloten of gasgeven "bokt "de motor.
Daarnaast moet ik heel vaak de radiocode opnieuw invoeren, de radio heeft dan zonder stroom gezeten. Motormanagementlampje brand, maar gaat soms ook spontaan uit en gaat dan na een paar maal starten weer branden.
En nu komt het: bij uitlezen geen foutcodes.
wie weet raad?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het klinkt naar een LPG-systeem dat te arm staat.
Dat is te controleren met uitlezen. Daar moet je de fuel trim (of Long Term Fuel Trim) voor hebben.
Als alles goed is staat deze op 0, maar bij te arm gaat het percentage omhoog.
Vervolgens wordt die verrijking dan bij de volgende start op benzine ook toegepast, waar het dan niet nodig is.
Als je een dag op benzine blijft rijden, hoe start en loopt de motor dan? (Ook weer bewust op benzine.)
Geen foutcodes bij een brandende lamp is vreemd. Waar wordt er mee uitgelezen?
Hoelang brandt de lamp? Slechts een paar seconden? Dat zou in combinatie met de radio op stroomuitval wijzen.
Oldford dank je wel voor je bericht.
Het heeft mij weer iets verder gebracht: Op vakantie in Frankrijk heb ik een dag op benzine gereden en toen ging het motormanagementlampje na verloop van tijd uit. Als ik nu van gas overschakel op benzine loopt de motor echt beroerd, maar als ik je goed begrijp dan moet dit na verloop van tijd beter gaan. Ik ga een dag op benzine rijden. De volvo dealer heeft eea uitgelezen, geen vermeldingen. Gisteren bij een vakgarage uit laten lezen: het leek er toen op dat de 2e lambdasonde niet goed meer is, maar deze bleek na meting goed te functioneren (weerstand was goed).
Wordt vervolgd
12 jaar
O ja, nog iets: de auto start altijd op benzine, starten op gas is niet mogelijk. Heb eenmaal de benzinetank helemaal leeg gereden (had niet door dat er benzine werd gereden). Toen bleek dat de auto niet op gas kan worden gestart.
12 jaar
Bij het volledig leeg rijden van de tank kan er vuil mee komen dat de benzinepomp of het benzinefilter verstopt.
Is de benzinefilter wel eens vervangen? En na het leegrijden van de tank?
Benzinefilter is vervangen voor de vakantie bij een grote beurt, dat was ruim na het compleet leegrijden van de tank. De benzinepomp is nooit bekeken, voor zover ik weet. Maar dat ga ik nu wel doen.
12 jaar
als je radio zonder stroom heeft gezeten, zou het kunnen dat je accupolen vervuild zijn en slecht contact maken, maar dat zou je dan met starten moeten merken.
mijn v70 heeft al jaren(vooral met kou) met hetzelfde probleem te maken. prima starten op benzine, maar zodra ie overschakelt op gas slaat ie af als je het gaspedaal loslaat. proberen aan de gang te houden door spelen met gas.
heb m vorig jaar laten nakijken door de gasspecialist. 3 gasinjectoren rechtgezet in het inlaatkanaal, waarvan van 1 ook nog het buisje afgebroken was. liep daarna stukken beter, maar is nog nooit helemaal weg geweest.
accupolen loshalen (1/2 u)werkt ook: daardoor loopt ie iets hoger stationair en moet z'n waarde's opnieuw gaan instellen. maar dit neemt de oorzaak niet weg en na enige tijd wordt het weer slechter.
denk zelf aan een van de volgende oorzaken:
-injectoren zelf defect (of een van de 5)
-gasafsluiter die blijft hangen.
als het te ergerlijk gaat worden gaat ie weer terug naar de gasspecialist in Son.
succ6
11 jaar
Het is even geleden, maar oplossing van bovenstaande: gasdruksensor vervangen. Verdampere.nl!
Ook zijn de injectoren vastgezet met epoxyhars, ze zaten behoorlijk los in het spruitstuk.
Het is lang goed gegaan: probleemloos over van benzin op gas.
De laatste tijd echter steekt het euvel de kop weer op, ik denk dat ik maar weer eens bij verdampere.nl langs moet gaan in Goirle
Ik heb ook een andere benzinepomp gemonteerd: maar iets fout gedaan: de benzinemeter geeft geen stand meer aan.......
9 jaar
Ik heb nu twee verschillende problemen:
ik maak even een nieuw topic...
BR
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar