close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo V70: V70 2,5TDI audi-motor wil soms niet starten

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2,5TDI audi-motor

geachte volvo-fans,
na 15 jaar mercedes ben ik eindelijk teruggekeerd naar mijn oude liefde, namelijk volvo.
heb vroeger 3 volvo's 240's diesel gehad en 10 jaar met een Amazone gereden

nu heb ik sinds augustus vorig jaar een V70 diesel met audi-motor 2,5TDI
sinds voorjaar gebeurt het dat ik, na stilleggen, niet meer kan starten
startmotor draait wel rond, maar de motor slaat niet aan
en als hij aanslaat durft hij dan terug uit te vallen
dit gebeurt sporadisch
mijn volvo-specialist PAUL uit Erpe-Mere heeft niets gevonden bij binnenbrengen van de auto hiervoor (hebben toen wel een andere batterij gestoken)
dus tast ik in het duister over de mogelijke oorzaak
dit weekend nog, na kort ritje, auto stilleggen, en nog geen 5 minuten nadien niet meer willen aanslaan

wie kan tips geven zodat er wat licht in de duisternis kan komen hieromtrent

Geplaatst door

lukvanbelle (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik zou de pompafstelling maar eens controleren.

rensk001 0
badge

12 jaar

Kan misschien ook in je antenne-ring zitten! Heb je het ook geprobeerd om met een andere sleutel dan te starten?

Herman BMW 0
badge

12 jaar

ja, zal ik eens proberen.
andere tips : pompafstelling? nieuwe bougies steken (bougies hebben ondertussen 244000km gereden)?

probleem is een beetje dat ik de wagen twee maanden geleden afgegeven heb bij mijn dealer en dat ze alles bekeken hebben.

deze morgen terug hetzelfde, rondraaiende motor zonder aanslaan
na enkele malen slaat hij toch aan
ben bang in putje winter ergens te zullen belanden en mijn batterij te zullen moeten leegstarten eigenlijk

lukvanbelle 0

12 jaar

moet het gloeilampje normaal branden bij koudstart ? want dat zie ik nooit branden eigenlijk
wat is de gemiddelde levensduur van een gloeibougie en een injecteur ?

lukvanbelle 0

12 jaar

Het lampje moet eigenlijk even op lichten bij het aanzetten van het contact . Het gloeien is temp, gevoelig.
Het eigenlijke gloeien vindt plaats bij temp. onder de 5 gr C . boven 0 . Je kunt controleren of de gloeiers nog wel in orde zijn .
Even een draad met een zware lamp er tussen gemaakt en de gloeier aantikken vanaf de + pool batterij. De weerstand van zo'n gloeier is rond 1 ohm en gebruikt 15 a 20 amp.
Succes.

Punt 50
badge

12 jaar

bedankt, maatje.
als ik het goed begrijp : temperatuur hoger dan 5gr C dan moet er geen voorgloei zijn bij deze audi-motor.

dit is een ander antwoordje dat ik ontving van een volvo liefhebber :
"Het stilleggen van zo een diesel gebeurd met een klep die elektrisch wordt aangestuurd. Wanneer je nadien terug wil starten moet die elektrisch worden aangestuurd om terug te openen. Wanneer dit niet gebeurt kan de motor niet aanslaan.
Heb je al eens gelet of de brandstof niet terugloopt (luchtbellen). Indien het probleem zich voordoet moet je eens proberen om wat remreiniger in de luchtinlaat te spuiten en dan te starten indien hij aanslaat en blijft draaien ligt het probleem bij je voorverwarming of mazouttoevoer"

dat zou verklaren waarom ik soms kan starten, en soms niet, soms bij koude, en soms bij warme motor. niet?

lukvanbelle 0

12 jaar

Met remreiniger of snelstart in de inlaat start die wel gelijk? Handig om met twee man te doen, een die snelstart in de inlaat spuit terwijl de andere de auto start. 5 seconde spuiten en draaien zou voldoende moeten zijn.

Controleer misschien de druksensor aan je hogedruk pomp.

Lees stof:
http://www.timloto.org/download/pdf_lesb...

MWMautos 0

12 jaar

zal ik doorgeven aan Paul, mijn garagist, als hij de oorzaak moet opsporen
als men spreek over het vervangen van het "gasregelhuis", is dat dan de klep die elektronsch gedicht (stilvallen motor) en geopend (starten) wordt ?
is dit een normale slijtagekost misschien, want op het forum zie ik dit nog wel eens vermeld staan bij verkoop van V70 enzo?

lukvanbelle 0

12 jaar

Het gasklephuis is de klep aan de inlaatspruitstuk waarop de dikkebuis van de luchtfilterhuis op aan is gesloten. Wat jij omschrijft is de stappenmotor, oftewel de stationair regelklep.

Met schoonmaken kom je vaak een heel eind. Zeer simpel te demonteren, laat het dan even weken in wat benzine, flink schoonmaken, inspuiten met wat silicone spray en weer monteren. Als je het een maal eerder hebt gedaan ben je in 20 minuten werktijd klaar. Ik adviseer iedereen bij iedere olie wisseling de gasklephuis en carter ontluchting schoon te maken.

Succes!
Martin

MWMautos 0

12 jaar

@MWM auto's het beteft hier wel een diesel.

Het is in deze topic al genoemd, maar is er na de anttene ring gekeken en de dynamische pomp afstelling?

Deze motoren hebben zelden problemen met starten. Wel als de pomp afstelling niet goed staat en problemen met de immo.

Zoek maar in problemcar vind je genoeg over de startblokkering en afstelling van pomp.

Highway 670
badge

12 jaar

[quote=Highway]@MWM auto's het beteft hier wel een diesel.

Het is in deze topic al genoemd, maar is er na de anttene ring gekeken en de dynamische pomp afstelling?

Deze motoren hebben zelden problemen met starten. Wel als de pomp afstelling niet goed staat en problemen met de immo.

Zoek maar in problemcar vind je genoeg over de startblokkering en afstelling van pomp.[/quote]
bedankt voor je reactie in de eerste plaats

'k heb mijn volvo-specialist Paul nog eens aangesproken gisterennamiddag alsook zijn mecanicien
ze zeggen dat de antennering er niets mee te maken zal hebben
maar zullen de pompafstelling nog eens bekijken als ik de wagen hiervoor binnenbreng
'k dacht dat ze dat gedaan hadden als ik de auto in augustus heb laten nakijken hiervoor

toen ik eind vorig jaar een andere distributieriem heb laten plaatsen draaide de lange aluminium aantrekvijs van de pomp zot (beschadigde draad)
de garagist zei dat dit voor problemen kon zorgen (stilvallen tijdens het rijden in het ergste geval zei hij)
misschien is hierdoor de pompafstelling ontregeld.
trouwens, het is al een tijdje geleden ondertussen, en de afstelling van de pomp moet om de 15000km gebeuren zie ik in het onderhoudsprogramma

dus dat is het eerste dat nu moet gebeuren

dank aan allen die reacties gegeven hebben
't is fijn 'maatjes' te hebben die tijd maken voor problemen van anderen

lukvanbelle 0

12 jaar

[quote=MWMautos]Het gasklephuis is de klep aan de inlaatspruitstuk waarop de dikkebuis van de luchtfilterhuis op aan is gesloten. Wat jij omschrijft is de stappenmotor, oftewel de stationair regelklep.

Met schoonmaken kom je vaak een heel eind. Zeer simpel te demonteren, laat het dan even weken in wat benzine, flink schoonmaken, inspuiten met wat silicone spray en weer monteren. Als je het een maal eerder hebt gedaan ben je in 20 minuten werktijd klaar. Ik adviseer iedereen bij iedere olie wisseling de gasklephuis en carter ontluchting schoon te maken.

Succes!
Martin[/quote]
bedankt martin, dit is inderdaad heel fijn om weten
dus de zwarte flexibele buis losmaken om aan het gasklephuis te komen juist ?

kun je ook de stationaire regelklep zelf bekijken en schoonmaken ?

lukvanbelle 0

12 jaar

[quote=MWMautos]Het gasklephuis is de klep aan de inlaatspruitstuk waarop de dikkebuis van de luchtfilterhuis op aan is gesloten. Wat jij omschrijft is de stappenmotor, oftewel de stationair regelklep.

Met schoonmaken kom je vaak een heel eind. Zeer simpel te demonteren, laat het dan even weken in wat benzine, flink schoonmaken, inspuiten met wat silicone spray en weer monteren. Als je het een maal eerder hebt gedaan ben je in 20 minuten werktijd klaar. Ik adviseer iedereen bij iedere olie wisseling de gasklephuis en carter ontluchting schoon te maken.

Succes!
Martin[/quote]
is dit ook voor een diesel V70 AUDI motor 5 cylinder bwjr 2000 ?

lukvanbelle 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.