👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Sinds een half jaar heb ik de brandstofpomp van mijn Volvo V40 1.9 TD 1998 laten afstellen bij een dieselcentrum. De pomp stond niet gelijk, ondanks dat de streepje op de distributieriem overheen kwamen met de merktekens op de poelies!! Opzich al opmerkelijk. Ook de kleppen zijn daarbij gesteld! Maar de auto gaat steeds slechter starten (slaat niet aan). Als de motor koud is gaat het allemaal wel okay (ook niet optimaal), maar hoofdzakelijk als de auto warm is en weer een beetje afgekoeld, dus zeg na 10 a 15 minuten wil de motor helemaal niet aanslaan. Na lang doorstarten of een tweede poging doet hij het pas! Terwijl na een korte stop (max 5 minuten) de auto zonder problemen aanslaat. (Auto rijdt verder gewoon goed en heeft ook voldoende trekkracht). Waar kan dit aanliggen, is de afstelling toch niet goed of moet ik het ergens anders gaan zoeken??
Alvast bedankt voor de reacties
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Meest voorkomende problemen bij dit type motor zijn klepspeling, en vervroegingsklep op de pomp.
Wat het dieselcentrum gedaan heeft is volgens mijn de pomp met een meetklokje afgesteld en dat heeft niets te maken met de merk tekens op de poelie.
Ik denk dat in jou geval de vervroegingsklep ook wel koudstartklep genoemd defect is.
Je kunt de volgende test doen. Zet de auto op contact en je moet dan een snel rattelend geluid horen van ongeveer een halve minuut. Is het geluid traag en kort vervang deze klep eerst voor je verder gaat zoeken.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar