close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo 940: slecht starten, wel goed lopen

Bouwjaar: 1997

Mijn 940 start slecht als ik hem een dag niet gebruikt hebt, starten duurt dan ongeveer 8 seconden. Na die 8 seconden loopt de auto perfect, wel hangt er een benzinegeur op de plek waar ik de auto gestart heb.

De auto start goed als ik hem een paar uur geleden nog gebruikt heb. Brandstof is benzine / LPG, maar ik geloof niet dat het probleem in het LPG-systeem zit.

Wie kan me helpen?

Geplaatst door

Henk Jan4425 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zit idd niet in je LPG systeem, daar de auto altijd op benzine start. Denk eerder dat de druk in de brandstof galerij terugloopt. Zet de auto eerst even een paar seconden op contact, weer uit weer aan en dan pas starten. Start ie dan wel is dat de oorzaak.

Wauter 0
badge

19 jaar

Wauter bedankt voor je reactie, ik heb de auto een paar seconden op contact gezet - uit - en starten, maar hij start nog steeds moeilijk. Iemand nog meer ideeen?

Henk Jan4425 0

19 jaar

mogelijk is de systeemdruk regelaar op je brandstofgalerij stuk,er lekt dan brandstof via de vacuumslang iin het inlaatspruitstuk,waardoor de motor moeilijk aanslaat.
Lekkage is te controleren door bij draaiende motor de slang van de drukregelaar los te nemen komt er brandstof uit dan ligt de conclusie voor de hand Grtzz.Wieberen

wieheide 0
badge

19 jaar

Wieberen ook bedankt voor je reactie, helaas lijkt dit het probleem ook niet te veroorzaken. Zowel zonder contact als met draaiende motor zijn de drukregelaar en de slang helemaal droog.
Je idee klinkt wel heel logisch, 'te veel brandstof dat er eerst uitgepompt moet worden', kan dit nog op een andere manier veroorzaakt worden? Of heeft iemand nog een totaal ander idee dat ik kan uitproberen?

Henk Jan4425 0

19 jaar

Probeer eens alleen op benzine te rijden en vervolgens de auto wegzetten en starten na een dag. Is het euvel over, dan bestaat de kans dat een van de LPi injectoren lekt.

Wauter 0
badge

19 jaar

Hallo Wauter. Dat werkt helaas niet, ook als ik een tijdje op benzine gereden heb, de auto wegzet en direct de leiding van de gastank naar de injectors laat leeglopen (in de lucht) start de auto de volgende dag moeilijk.
Er is wel sprake geweest van lekkende injectoren, deze (2) heb ik vervangen, waarna het probleem minder werd, maar niet helemaal over was. De andere twee injectoren zijn volgens mij helemaal goed (uitgetest zoals hierboven beschreven)

Henk Jan4425 0

19 jaar

Als je de mogelijkheid hebt, zou ik ook die andere twee eens proberen. Het had blijkbaar al effect toen je de eerste twee verving.

Wauter 0
badge

19 jaar

Hallo Henk Jan, heb je inmiddels al een oplossing voor dit probleem.Mijn 940 heeft hetzelfde probleem.

M.vr.gr,

Bert

Bert1169 0

18 jaar

Hallo Bert,

Het probleem zit hem bij mijn auto waarschijnlijk (95%) in de gasinjectoren, maar deze heb ik verder niet vervangen omdat de auto goed rijdt en ik niet nog eens 200 euro wou gokken.

Heb je een LPI (vloeibaar gas) systeem of een ander systeem? Als je gas verdampt wordt dan zit het probleem waarschijnlijk in de verdamper, bij LPI inderdaad de injectoren.

Groet, Henk Jan

Henk Jan4425 0

18 jaar

Hallo Henk Jan,

Ik heb wel het LPI systeem, maar heb jij ook het probleem dat hij stationair niet helemaal mooi rond draait?Bij mij schudt de motor dan een beetje.Tijdens het rijden voel ik soms ook kleine schokjes.
Ik heb een 940 estate 2.3 LPT gas/G3.

M.vr.gr,

Bert

Bert1169 0

18 jaar

Van kleine schokjes merk ik bijna niets, slechts heel af en toe en alleen als de motor nog niet op temperatuur is. Stationair loopt mijn auto perfect, maar soms met te veel toeren.

twee injectoren waren erg slecht, deze heb ik een tijd geleden al vervangen. Daarna liep de motor wel beter. Deze twee injectoren kon ik horen lekken als ik ze los haalde, de andere twee lekken zo weinig dat ik ze niet hoor.

Groet, Henk Jan

Henk Jan4425 0

18 jaar

Henk Jan, als ik jouw verhaal zo hoor denk ik toch dat ik een ander probleem heb.Vooral ook omdat de mijne stationair niet mooi loopt.Het toerental is wel mooi 900 toeren maar het is net of ie soms op 3 cilinders loopt.Ik zal denk ik maar eens een nieuwe topic proberen.

M.vr.gr,

Bert

Bert1169 0

18 jaar

Succes met de nieuwe vraag, het zal iets anders kunnen zijn. Als daar niks uit komt mail me een keer als je naar hoogeveen komt, misschien ben ik thuis, dan kunnen we vergelijken: (adres verwijder ik vanavond weer)

Groet, Henk Jan

Henk Jan4425 0

18 jaar

Henk Jan bedankt, ik heb nu je mailadres(hoogeveen is bij mij in de buurt).Ik ga een paar dingetjes proberen en hou jullie op de hoogte.Alvast een goede jaarwisseling toegewenst.

Groeten,

Bert

Bert1169 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 940 of stel zelf een nieuwe vraag.