Dag,
Na het tanken van de Duitse E-10 benzine is het een en al storing.Wel steeds dezelfde,,Emissie Service''.
Al erg snel na de bewuste tankbeurt gingen er 2 bobines stuk en moest er een nieuw setje bougies in aangezien deze ook defect waren.
Vanaf dat moment brand het storingslampje continu, wanneer ik hem echter laat uit lezen dan komt de melding dat het rempedaal verkeerd afgesteld staat. ?????
Stationair loopt ie erg slecht en slaat ook met regelmaat af en is dan moeilijk draaiende te houden, wel ruik ik bij het uitstappen een verkeerd brandstof mengsel.
Wie heeft er ook een soortgelijk probleem gekend na het tanken van deze E-10 brandstof ????
Alvast vriendelijk bedankt voor de eventuele hulp !!!!
Groetjes Marco..
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik ben geen fan van E-10, maar zo veel effect heeft het normaal nu ook weer niet.
Volgende keer gewoon 95, 98 of dan maar 100-octaan tanken, al naar gelang deze motor nodig heeft.
Wat tank je normaal in Nederland?
Waarom denk je dat er 2 bobines stuk waren? Kregg je meldingen van misfires?
Weet je het nummer van de foutcode ook?
Zit de E-10 er nog in? Snelle test is aftappen en opnieuw met de juiste brandstof vullen.
Maak de gasklep eens schoon. Ik denk dat de gasklep het probleem geeft of je hebt vervuiling zodat je nokkenas versteller niet goed reageerd.
De brandstof heb ik een ervaring mee, maar ik denk dat je tank ondertussen al leeg is en weer normale benzine hebt getankt.
[quote=Highway]Maak de gasklep eens schoon. Ik denk dat de gasklep het probleem geeft of je hebt vervuiling zodat je nokkenas versteller niet goed reageerd.
De brandstof heb ik een ervaring mee, maar ik denk dat je tank ondertussen al leeg is en weer normale benzine hebt getankt.[/quote]
Wanneer je de gasklep schoon maakt heeft dat ook invloed op de nokkenas versneller???
Of moet ik die evt. vervuiling van de nokkenas versnelling anders oplossen.
Dit aangezien de melding van de verkeerde stand van het rempedaal er ook iets vermeld werdt over de nokkenas !!
Deze melding was na vervanging van de distrubitieriem niet verdwenen !!!
De benzine overigens een jaar geleden getankt maar exact vanaf dat moment is alle ellende begonnen .
Hopelijk dat je me verder kunt helpen.
Groetjes Marco..
12 jaar
Highway en Oldford,
Allereerst bedankt voor jullie reacties.
Het volgende gedaan:
De olie die er al veel te lang op zat laten verversen en voorafgaande het aftappen een flush middel toegevoegd.
Tevens is er een software update gedaan voor o.a. het gasklephuis, pedaalstand etc.
,,geeft of je hebt vervuiling zodat je nokkenas versteller niet goed reageerd.'' Toen ik deze zin las ging me een klein lampje branden.
- Uitlezen gaf ook iets aan wat te maken had met de nokkenas.
- Vervuiling aangezien de olie al lange tijd niet vervangen was.
Daarna wat op het interpret googelen en zo kwam ik ook bij het flushen en zie daar .................
De storing is nu weg en de auto loopt weer prima stationair.
Thanks,
Groetjes Marco..
12 jaar
Hallo Marco.
Fijn dat het opgelost is maar wat het ongeveer net zo stationair draaien als
deze v70? [yp] http://www.youtube.com/watch?v=6zW2IvIj0...
Dit was onze V70 T5 van 2000. Powerfilter gemonteerd en toen even volgas, luchtmassameter, bobine en nokkenassensor stuk. 400 lichter. Best raar: je geeft 1 keer volgas en je bent 400 armer.Het nadeel van de bobines van de v70 en overige modellen 5cil
benzine, de bobines kunnen hun warmte niet kwijt omdat het penbobines zijn.
vriendelijke groet,
Joris Pastoor
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar