close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo V40: Sloten springen open

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 I 16V

Wie-o-wie kan ons helpen met volgend probleem..

Wij hebben een Volvo V40 Station uit 1997 waar de sloten uit zichzelf van open springen.. De auto heeft automatische deurvergrendeling zonder afstandsbediening (we doen hem dus wel met de sleutel op slot).

De auto gaat prima op slot, echter als we een dag later terug komen staat hij soms open (niet altijd). We hebben het nu een flink aantal keer getest, er is nog geen logica te vinden in wanneer dit gebeurt en waarom. Maar vrij vervelend als je er spullen in hebt..

De Volvo garages die we gebeld hebben nu kennen het probleem niet en weten ook niet hoe het op te lossen.

Is er iemand die tips heeft? We zitten er over te denken het hele automatisch vergrendelen uit te zetten, maar hoe moet dat?

Alvast veel dank!

Geplaatst door

Marie1980 (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Automatische CV uitzetten kan eenvoudig door de voedingsstekker van deze module af te koppelen.
Houdt er echter wel rekening mee dat je dan alle deuren handmatig op en van slot moet doen.,
De zekering eruit halen is geen optie, want er zit meer op.

Laat de auto eerst eens uitlezen door een Volvo dealer...bellen werkt niet, want dan krijg je de baliemedewerker aan de lijn en die weet niks.

Hans4040 1285
badge vip badge

10 jaar

Beste Hans,

dank voor je reactie. Kun je me vertellen waar ik die voedingsstekker precies kan vinden? Dan ga ik dat proberen.

Ik heb overigens bij de garages elke keer de monteurs zelf aan de lijn gehad.. (daar heb ik wel voor gezorgd). Er was er inderdaad 1 die hem wel uit wilde lezen, maar dat liep behoorlijk in de kosten.

We gaan eerst de automatische CV uitzetten, het maakt ons niets uit of het centraal gaat of niet.

Groet.

Marie1980 0

10 jaar

Achter het dashboard (rode stip)
Dit is een plaatje van de Engelse , kan bij jou aan de andere kant zitten...

[img]http://i62.tinypic.com/15p4m0x.png[/img]

Hans4040 1285
badge vip badge

10 jaar

Beste Hans,

veel dank voor het plaatje. Kun je ons wellicht aangeven waar deze vandaan komt? Het is hier mee niet gelukt, het is nog iets te onduidelijk waar we precies moeten kijken (we zijn immers leken..)

Wederom dank.


[quote=Hans4040]Achter het dashboard (rode stip)
Dit is een plaatje van de Engelse , kan bij jou aan de andere kant zitten...

[url]http://i62.tinypic.com/15p4m0x.png[/url][/quote]

Marie1980 0

10 jaar

Bij een V40 zit de zekeringkast onder bij de pedalen. Daar zit een wit dekseltje en daaronder zit een klein zekeringkastje. Dus als je een beetje je fantasie gebruikt en het stuur aan de andere kant zet in het plaatje moet je nummer 10 hebben in die omgeving. Naast het koppelingspedaal.

Highway 670
badge

10 jaar

Springen alle sloten open of blijft die aan de bestuurders kant dicht? Vaak is er bij een CV zonder afstandsbediening geen unit opgenomen maar elektrisch geregeld. De bediening van de CV is vrij simpel, aan de onderkant van de stelmotor in de voordeur(en) zit een maakcontact die de andere deuren aanstuurt. Als door vocht of iets dergelijks contact gemaakt wordt springen de deuren van het slot.

ronny530 0

10 jaar

Beste Highway,

dank voor je input, echter moeten we volgens Hans niet bij het zekeringskastje zijn (althans, geen zekering er uit trekken). Of zit de voedingsstekker ook in het zekeringskastje?

Overigens heb ik de boel al helemaal opengemaakt en bekeken, het is alleen dus lastig te definieren wat nou de voedingsstekker is.

Je hoort het, we zijn aan het zwemmen tussen de draadjes :)

[quote=Highway]Bij een V40 zit de zekeringkast onder bij de pedalen. Daar zit een wit dekseltje en daaronder zit een klein zekeringkastje. Dus als je een beetje je fantasie gebruikt en het stuur aan de andere kant zet in het plaatje moet je nummer 10 hebben in die omgeving. Naast het koppelingspedaal.[/quote]

Marie1980 0

10 jaar

Beste Ronny.

de bestuurderskant blijft inderdaad dicht! Is dat herkenbaar? Als ik jouw bericht goed lees zou het dus ook bijvoorbeeld een lekkage kunnen zijn in de linkervoordeur waardoor er vocht bij komt? Dan zou het dus de moeite waard zijn deze eens open te maken..

[quote=ronny530]Springen alle sloten open of blijft die aan de bestuurders kant dicht? Vaak is er bij een CV zonder afstandsbediening geen unit opgenomen maar elektrisch geregeld. De bediening van de CV is vrij simpel, aan de onderkant van de stelmotor in de voordeur(en) zit een maakcontact die de andere deuren aanstuurt. Als door vocht of iets dergelijks contact gemaakt wordt springen de deuren van het slot.[/quote]

Marie1980 0

10 jaar

Sorry voor mijn fout, maar de voedingsstekker zal inderdaad lastig zijn. De unit (VGLA) zit ergens boven de motorregeleenheid achter het midden console. Ik denk zelfs als je daar de voeding van afhaalt dat er meer niet werkt als alleen de CV. De optie die Ronny geeft kun je bekijken maar ik weet niet meer hoe het zit bij een V40 van 97. Ik dacht namelijk dat het ook een stelmotor en zit er ergens rond het deurslotje een ring die het aan stuurt, maar pin me er niet op vast.

Highway 670
badge

10 jaar

Als de bestuurderskant dicht blijft dan is er geen stelmotor geplaatst, de sleutel bedient met het open en dicht draaien een schakelaar in de vorm van een stelmotor. Die schakelaar moet wel de oorzaak zijn.

ronny530 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.