Ik heb sinds 4 jaar een V40. De auto doet het prima, heeft alleen soms een hikje als de airco aan staat, en heel af en toe moet de startmotor voor mijn gevoel een keer te veel rond voordat de auto start.
Ik heb de auto gekocht bij een KM stand van 90000 en nu heeft de auto 166000 km gelopen. De auto heeft 13000 km terug een grote beurt gehad. Op de factuur staat geen koelvloeistof gefactureerd. De laatste keer dat dat wel het geval was, was bij de 90000 km (waterpomp vervangen).
Ik ga over twee dagen met de caravan op vakantie en controleerde de vloeistoffen vandaag.
In het geheel geen olieverbruik, wel stond het koelvloeistofreservoir bijna op min. Toen ik de dop (motor nog redelijk warm) losdraaide kwam er wat druk vij, maar steeg het niveau in het reservoir ook tot de halverwege tussen min en max.
Ik heb het systeem nog niet bijgevuld en ben daarna weer gaan rijden. Na de rit sloeg de motor niet direct aan bij starten. Ik moest eerst de sleutel weer terugdraaien en bij opnieuw starten sloeg de motor direct aan (toeval?).
Ik heb zojuist bij bijna koude motor de dop weer losgedraaid en nu in het geheel geen druk op het systeem. Wel staat het niveau nu weer bijna op min, en dat bleef ook zo nadat ik de dop losdraaide. Wel staat de auto nu bijna waterpas, en vanmiddag niet.
In het koelvoeistofreservoir is na heel goed kijken een heel dun filmlaagje te zien, waarvan ik niet durf te zeggen of het olie is of gewoon wat vuil. De olie ziet er nog gewoon zwart uit en de kachel word gewoon warm.
Is het iets om mij zorgen over te maken?
Bedankt voor jullie reacties!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nee, beetje bijvullen en vergeten.
Ik ben terug van vakantie en er is inderdaad niets meer verloren gegaan. Bedankt voor je reactie.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar